جبار آذین
در شرایطی که هنوز تکلیف صندلی نشین وزارت ارشاد مشخص نیست و به جز یک،دوتن، اهالی متفرق سینما به جای تحرک و  تعامل و واکنش، چون همیشه  منفعل و خاموش هستند، چندتن از امتحان پس داده‌های مردود ریاست و مدیریت‌های سینما و چند سینما ناشناس جاه‌طلب به کمک جماعتی از زرداندیشان رسانه‌های زرد و کاسب ، تبلیغاتی کاذب را عمدتا ًدر فضای مجازی به راه انداخته و برای ریاست سازمان سینمایی و مدیریت‌های آن  خیز برداشته‌اند.
آنها برای توجیه و مقبول نمایاندن خود از هرگونه جعلیات بهره می‌برند و خود را دارای توانایی‌ها و دانش و تجربه فراوان معرفی می کنند. در حالی که کارنامه مردودی کرسی‌نشینان سابق و اسبق سازمان بی سر و سامان یاد شده و عملکردهای خود و گروه و منافع محورانه‌ طالبان سردمداری و ریاست سازمان سینمایی که خود نیازمند پاک و سالم و استاندارد و بروزسازی است، واجد هیچ امتیاز حداقلی برای آنان جهت حضور در مقام‌های مدیریتی سینما نیست.
نکته مهم در این میان اینکه، سینماگران و حتی آن‌ها که خود را نقش آفرینان سینمای کشور و جلودار برخی گروه‌ها و جریان های سینمایی می دانند، درقبال حرکت‌های مذبوحانه جماعت مذکور و تاثیرگذاری در تعیین حال و روز امروز و فردای سینما با اعلام نظر و درخواست  مطالبات عمومی سینمای کشور و نشان دادن جایگاه راستین سینما، بی‌تفاوتی پیشه کرده‌اند.
غافل از اینکه رویه آن‌ها می‌تو اند با نفوذ و رسوخ عناصر معلوم‌الحال در سازمان سینمایی و مدیریت‌های آن آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیر به سینما و سینماگران ایران وارد نماید.
آیا برای یکباره هم که شده سینماگران محترم کشور نمی‌خواهند به خود آیند و دست کم در این برهه سرنوشت‌ساز سینما و فرهنگ و هنر برای حفظ دستاوردهای سینما در کنار یکدیگر بایستند و مانع نابسامان ترشدن اوضاع هنر وسینما شوند. اگر امروز وارد میدان دفاع و ارایه مطالبات خود نشوند، پس چه زمانی می‌خواهند عشق و علاقه خود به سینما و ملت سینما و فرهنگ‌دوست را در عمل و اجرا به اثبات رسانند.
بدیهی است که حضور مصمم و قاطع سینماگران و جلوداران آن می‌تواند سد بزرگی در برابر نامدیران، صندلی‌پرستان و سیاست پیشگان ومنافع طلبان، نیرنگ‌ها و تبلیغات و حرکت‌ها و برنامه‌های نادرست و ضدملی آن‌ها و اقدامی بزرگ برای سربلندی سینماگران و سینمای ایران باشد.
لطفا به خود بیاییم!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *