درگذشت جیمز کان بازیگر قدیمی آمریکا

23:36

بانی‌فیلم: بالاخره «سانی» پسر بزرگ دُن کورلیونه در کلاسیک «پدرخوانده»، در زندگی واقعی‌اش هم جان سپرد؛ او هنگام مرگ ۸۲ساله بود.
خبر درگذشت جیمز کان را بیشتر خبرگزاری‌ها مخابره کردند.
ورابتی نوشت: «جیمز کان بازیگر نامزد اسکار در سن ۸۲ سالگی درگذشت. کان به خاطر بازی در نقش سانی کورلئونه، پسر بی پروا دُن کورلیونه مافیایی در فیلم «پدرخوانده»، شهرت داشت. ‌و همچنین در فیلم‌های دیگری مانند «بدبختی»، «دزد»، «پدرخوانده»، «برایانز سانگ»، «وروجک» و «قمارباز» نقش‌های قابل توجهی داشت.»
اینترتیمنت ویکلی هم نوشت که خبر مرگ جیمز کان در بیانیه‌ای در حساب توییتر او منتشر شد. وی در شامگاه ششم جولای درگذشت.
هالیوود ریپورتر هم این خبر را چنین پوشش داد: «جیمز کان، ستاره‌ی تنومندی که نقش سانی کورلئونه در «پدرخوانده» بازی کرد و نقش یک ورزشکار خشن در فیلم Rollerball را بازی کرد، درگذشت. او ۸۲ سال داشت.
کان به خاطر اعتماد به نفسش معروف بود و به او این امکان را می‌داد تا در طول زندگی حرفه‌ای طولانی‌اش، جنبه‌های حساس شخصیت‌های سخت را به نمایش بگذارد.»
سایت روزنامه نیویورک‌تایمز هم درباره خبر درگذشت جیمز کان نوشت: «او اهل محله برانکس است، در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بی‌شماری بازی کرد، اما بیشتر از همه با شخصیت ناپایدار سانی کورلئونه شناخته شد.
جیمز کان در شش دهه فعالیت‌اش در نقش‌های مختلف، یک کارنامه سینمایی ماندگار ایجاد کرد، اما برای همیشه با یکی از اولین شخصیت‌هایش، یعنی نقش شخصیت سانی کورلئونه تندخو و دامن‌گیر در فیلم اصلی «پدرخوانده» شناخته شد، روز چهارشنبه درگذشت.
درگذشت او را خانواده اش در توییتر اعلام کردند اما از محل یا دلیل مرگش ذکر نشده است.
زمانی که «پدرخوانده» در سال 1972 اکران شد، آقای کان خود را به عنوان یک بازیگر جوان تثبیت کرده بود که ارزش توجه کردن را داشت.
او در «الدورادو» وسترن سال 1966 که جان وین و رابرت میچم در آن بازی می‌کردند، نقشی پررنگ داشت. (جیمز کان قبلا گفته بود که جان وین در زمان استراحت فیلمبرداری، در بازی‌های شطرنج تقلب می‌کرد!)
در “مردم باران”،(1969) که اولین همکاری‌اش با فرانسیس فورد کاپولا بود با بازی در نقش یک بازیکن ساده فوتبال سابق، تحسین منتقدان را به دست آورد…
سپس نوبت به بازی در «پدرخوانده» رسید. در ابتدا قرار بود جیمز کان نقش مایکل کورلئونه، را بازی کند- نقشی که در نهایت به آل پاچینو رسید – او در نقش سانی پسر بزرگ دُن کورلیونه ظاهر شد؛ کاراکتری که سریع عصبانی می‌شد و سرانجام هم به ضرب گلوله رقییبان مافیایی پدرش کشته شد.
جیمز کان به قدری خود را وارد این نقش کرد که به گفته خود او، طرفدارانش سال‌ها به او می‌گفتند: “هی، دیگر از آن باجه عوارضی نرو”

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *