تلویزیون در رویکردی جدید سراغ رادیو رفته و گزارشی تصویری از برنامه‌های رادیویی پخش و تولید می‌کند.
به گزارش مهر، رادیو رسانه‌ای شنیداری است و شبکه‌های رادیویی از طریق گوشی‌های تلفن همراه، رادیوهای خودروها و ارگان‌ها همچنان مخاطب خود را حفظ کرده است. با این حال رادیو و تلویزیون همواره رسانه‌هایی در کنار هم بوده‌اند و همکاری متقابل این ۲ به دیده و شنیده‌شدن برنامه‌های یکدیگر در مدیوم‌های مختلف کمک کرده است.
رادیو در این سال‌ها برای جذب مخاطب جدید، به دنبال ساختارهای جدید هم بوده است که راه‌اندازی رادیونما در تلویزیون و استفاده از کارکردهای فضایی تصویری آن و یا ساخت «نمای رادیو» و تصویربرداری برنامه‌های رادیویی در شبکه نسیم از این نمونه بوده است.
این میان احیای جشنواره‌های رادیویی هم کمک می‌کند تا برنامه‌سازان رادیو همچنان انگیزه خود را برای تولید حفظ کنند. مستندسازی به واسطه جشنواره پژواک در رادیو احیا شد و ۲ سالی است که با جشنواره پادکست در رادیو، این قالب هم اضافه شده است.
این اتفاقات جدید باعث شده است تا شبکه خبر تلویزیون به سراغ شبکه‌های رادیویی برود و مهمترین برنامه‌ها و اتفاقاتی را که در این شبکه‌ها رخ داده است به تصویر بکشد و حالا رادیو در بخش رسمی و روتین شبکه خبر برنامه‌هایش معرفی، شنیده و دیده می‌شود.
در معرفی شبکه خبر از برنامه‌های رادیویی به مهمترین اقدامات هر شبکه اشاره می‌شود. به طور مثال در خبری که شبکه خبر از رادیوها ارائه کرده آمده است که رادیو جوان با برنامه‌سازان خود نشستی تخصصی با محوریت پاسداشت زبان فارسی و به منظور گسترش زبان معیار و استفاده درست از واژه‌های فارسی را برگزار کرده است.
انتشار فراخوان سومین جشنواره ملی «صدای سخن» از سوی رادیو فرهنگ انجام شد و رویکردهای انتخاباتی شبکه‌ها از دیگر محورهای این گزارش بود.
همچنین در شبکه خبر تلویزیون اشاره‌ای هم به اقدام پایگاه ایرانصدا شد که به تازگی چند اثر برای کودکان و با محور خدمات رئیس جمهور شهید ارائه کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *