محمدجعفر باقری‌نیا کارگردان، فیلم‌بردار، تهیه‌کننده و مستندساز، پس از یک دوره طولانی بیماری درگدشت.
به گزارش بانی‌فیلم، مرحوم باقری‌نیا که سالها در مقام کارگردان، فیلم‌بردار و تهیه‌کننده فعالیت داشت از اعضای کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوانان ایران نیز بود، روز گذشته و پس از یک دوره طولانی بیماری دار فانی را وداع گفت.
محمدجعفر باقری‌نیا هنرجوی سال‌های ۶۶ و ۶۷ انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر یزد بود و ساخت دو فیلم سینمایی «چهارباندی» و «بی‌خوابی» (که در بیست‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته) و به عنوان مدیر فیلم‌برداری، ۱۵ فیلم کوتاه و مجموعه مستند کوتاه و بلند ۸ و ۱۶ میلی‌متری و مجری طرح و تهیه‌کنندگی ۳۰ پروژه سینمایی را در کارنامه داشت و فعالیت حرفه‌ای خود را در بستر سینما از سال ۱۳۶۸ با کارگردانی مستند ۸ میلی‌متری «رو شور» آغاز کرد.
زنده‌یاد باقری‌نیا، در سال‌های فعالیت خود بالغ بر ۳۸ فیلم کوتاه، مستند و فیلم بند سینمایی و سریال و مجموعه مستند را با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی، موسسه روایت فتح و صداوسیما کارگردانی کرده بود . آخرین فعالیت او به سال ۱۳۹۸ بازمی‌گردد و پس از آن به دلیل کسالت و بیماری از فعالیت سینمایی فاصله گرفت و خانه‌نشین شد.
بانی‌فیلم درگذشت این هنرمند را به حانواده‌اش و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *