بانی‌فیلم: آلن دلون یکی از مهم‌ترین ستاره‌های سینما امروز در سن ۸۸ سالگی در خانه‌ مسکونی‌اش درگذشت.
این هنرپیشه بزرگ فرانسوی برخلاف شمار زیادی از بازیگران که به واسطه خوش‌سیمایی، شانس حضور در سینما را پیدا کردند، علاوه بر ظاهر جذابش، استعداد ذاتی فراوانی برای درخشیدن در مقام یک هنرمند سینما را داشت.
انزوای خود خواسته او از جامعه و سکونت در خانه‌ای در حومه پاریس، وجه آلن دلون را به عنوان یک ضدقهرمان، پررنگ‌تر کرد.
خبرگزاری‌های مختلف خبر درگذشت ستاره فرانسوی سینما را مخابره کردند. فرزندانش خبر مرگ او در سن ۸۸ سالگی در خانه‌اش در منطقه دوچی را به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده‌اند.
بی‌بی‌سی نوشت: آلن دلون یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین ستارگان تاریخ سینما و بازیگر فیلم‌هایی مثل «روکو و برادران»، «کسوف» و «سامورایی» در ۸۸ سالگی درگذشت. این ستارۀ فرانسوی در نزدیک به نود فیلم از سینمای فرانسوی یا آثار بین‌المللی و همین‌طور کارهای تلویزیونی متعدد ظاهر شده بود. دلون بازی در سینما را در اواخر دهۀ پنجاه میلادی آغاز کرد و در دهه ۱۹۶۰ حتی به‌نوعی سمبل فرهنگی و نشانۀ مُد بدل شد، مقام و موقعیتی که آن را در مقیاس جهانی تا نزدیک به اواخر دهه هفتاد میلادی حفظ کرد
آلن دلون اولین بار در سال ۱۹۶۰ و زمانی که ۲۵ سال داشت با بازی در فیلم «ظهر بنفش» توسط «رنه کلمنت» کارگردان فیلم کشف شد.
خبرگزاری فرانسه هم نوشت: بسیاری از فیلم‌ها با بازی «آلن دلون» تبدیل به کلاسیک‌های سینما شدند و وی در طول دوران حرفه‌ای خود با کارگردانان نامداری چون «آنتونیونی»، «ویسکونتی»، «ملویل» و «گدار» همکاری کرد و در کنار بازیگران بزرگی چون «ژن گابن»، «عمر شریف»، «لینو ونتورا»، «کلودیو کاردیناله»، «مونیکا ویتی» و… مقابل دوربین رفت.
دلون نخستین بار در سال ۱۹۶۱ با فیلم «لذت زندگی» قدم به جشنواره کن گذاشت و سپس با فیلم‌های «خسوف» (۱۹۶۲)، «یوزپلنگ» (۱۹۶۳) و «آقای کلین» (۱۹۷۶) حضور در جشنواره کن را تجربه کرد و در سال ۲۰۱۹ جایزه نخل افتخاری کن را دریافت کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *