مدیرعامل پیشین خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه سیدعباس صالحی همواره در مسئولیت های خود نشان داده که کلان برنامه دارد، گفت: او باید با ایجاد همدلی میان اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و مخاطبان، امید و نشاط را به جامعه، حوزه‌ها و بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگرداند.
نیکنام حسینی‌پور در گفت‌وگو با ایرنا، درباره نقش و جایگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، اظهار داشت: وزارت فرهنگ دارای بخش‌های متنوع و مخاطبان متکثر است، وزیر در این حوزه نه تنها باید برای بخش‌های گوناگون به نهادهای مختلف پاسخگو باشد، بلکه باید بتواند دغدغه‌های فعالان و مخاطبان این حوزه‌ها را رفع کند.
مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با تاکید بر اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گروه های مختلف فرهنگی و هنری باید نقش پدری خود را ایفا کند، ادامه داد: سیدعباس صالحی در ۸ سالی که معاون فرهنگی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، با خلق نیک، ادب و متانت، صبوری و علم خود، نشان داد که می‌تواند این چتر حمایتی پدرانه را به خوبی ایفا کند، او می‌تواند با ایجاد همدلی در بخش‌های مختلف، به حوزه فرهنگ و هنر امید بدهد.
حسینی‌پور با اشاره به مسائل و چالش‌های حوزه فرهنگ توضیح داد: موضوع ممیزی مساله مهمی است که در دنیای جدید با استفاده از هوش مصنوعی و استفاده از امکانات جدید برای ممیزی‌ها این امکان مهیا شده تا رفتار سلیقه‌ای و نگاه افراد کمتر شد.
مدیرعامل پیشین خانه کتاب و ادبیات ایران، تاکید کرد: باید برای حل مسائل مختلف حوزه‌های فرهنگ فکر اساسی کرد، افزود: مسائل مختلفی در حوزه‌های متنوع به شکل تخصصی، در حوزه کتاب، رسانه و دنیای دیجیتال بر همه زندگی مردم سایه انداخته است؛ از چالش‌های جدی حوزه فرهنگ است.
مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر توضیح داد: زمانی که سیدعباس صالحی در وزارت فرهنگ بود کلان‌برنامه‌هایی داشت و همه معاونت‌ها بر اساس همان کلان‌برنامه‌ها حرکت می‌کردند. معاون‌های فرهنگی باید مرتب گزارش می‌دادند و بر اساس پیشرفت کار ارزیابی می‌شدند و به آنها بودجه تخصیص داده می‌شد، رویکرد کلی او به شکلی است که بر اساس برنامه حرکت می‌کند.
حسینی پور اظهار داشت: نگاه کلان رئیس جمهوره هم نگاه برنامه محور مبتنی بر برنامه توسعه هفتم،مصوب مجلس شورای اسلامی و قوانین بودجه، سیاست‌های کلی نظام به عنوان قوانین بالادستی است، سیدعباس صالحی هم قطعا بر اساس قوانین بالادستی حوزه فرهنگ حرکت می‌کند.
سیدعباس صالحی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولد ۱۳۴۳ در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزاحسن صالحی (متوفی ۱۳۹۶) است.
او دانش آموخته علوم حوزوی و در دانشگاه نیز فلسفه خوانده است، در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر آیات عظام وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و دیگران تلمذ کرده؛ هرچند لباس روحانیت به تن ندارد.
صالحی همچنین در مباحث فلسفی از محضر استادان ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن‌زاده آملی بهره برده است. او از سال ١٣٧٠ تاکنون دروس مرتبط با فقه و فلسفه و کلام اسلامی را در حوزه و دانشگاه تدریس کرده است.
سیدعباس صالحی در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ بعد از استعفای وزیر وقت فرهنگ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب و در ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.
وی از ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیرمسئول این روزنامه منصوب شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *