خودنگاره‌ای که در پس‌زمینه یکی از آثار معروف نورمن کورنیش هنرمند سرشناسانگلیسی پنهان شده بود، در حین آماده‌سازی نمایشگاه بزرگداشت هنر شمال پدیدارشد.

به گزارش ایرنا، نقاشی سلفی دیده نشده از یکی از محبوب‌ترین هنرمندان شمالانگلیسی در نسل خود، که در پشت یک نقاشی دیگر پنهان شده بود، کشف شد.

اثر جدیدی از نورمن کورنیش که مسلماً مشهورترین هنرمندی بود که از شمال شرقیانگلستان در قرن بیستم ظهور کرد در حین آماده سازی برای نمایش بزرگی از آثار او ویکی دیگر از هنرمندان شمالی به نام ال اس لوری کشف شد.

این نمایشگاه در موزه باوز Bowes در قلعه بارنارد، شهر دورهام، با هدف تجلیل از ایندو هنرمند به عنوان راویان خارق العاده زندگی روزمره در شمال انگلستان است.

این خودنگاره یک ماه پیش توسط جان اولد، کارمند موزه باوز، که روی نقاشی کورنیشکار می‌کرد، از مجموعه شورای شهر دورهام، کشف شد.

اولد گفت که یک تخته غیرمعمول در پشت کار قرار گرفته بود. متحیر تصمیم گرفتم آنرا وارسی کنم و با تعجب یک نقاشی فوق‌العاده دیگر را در پشت آن پیدا کردم که کاملاًجادویی بود.

او گفت بسیار مفتخرم که اولین کسی بودم که بعد از نورمن کورنیش این خودنگاره رادیدم.

ویکی استارز، مدیر برنامه‌ها و مجموعه‌های باوز، یکی از همکارانش را به یاد می‌آورد کهدر راهرو فریاد می‌زد و می‌گفت جان یک نقاشی پیدا کرده است.

او گفت: این بسیار هیجان انگیز است و نشان می‌دهد که چرا حفاظت از آثار بسیار مهماست. این فقط مراقبت از اشیاء نیست، بلکه کشف بیشتر است و به همین دلیل استکه این کشف فوق‌العاده خاص است. من فکر می‌کنم همه ما در حال حاضر بسیاربسیار هیجان زده و شوکه‌ایم.

هر دو نقاشی، جلو و پشت، به نمایش گذاشته خواهند شد، اگرچه به این معنی استکه باید در نقاط مختلف روز وارونه باشد.

سلف پرتره به وضوح مربوط به دوران جوانی کورنیش است، قدرت خامی در خود دارد.

استارز گفت: من آن را دوست دارم. این تابلو بی‌واسطه با من صحبت می‌کند و منعاشق آن هستم و می‌توانم مسیری را که پیش رفته است را ببینم.

این نمایشگاه شامل بیش از ۵۰ نقاشی، طرح و طراحی از لوری و کورنیش در کناریکدیگر است. نقاشان هر دو زندگی طبقه کارگر شمالی را به تصویر می کشیدند، اما ازجهات مختلفی متفاوت بودند.

171288152.jpg

یکی دیگر از نقاشی‌های این هنرمند همسرش سارا را در حال پوست کندن سیب‌زمینیبه تصویر می‌کشد، توسط خانواده‌اش به‌عنوان «مدونای پیتمن» شناخته می‌شود.

این نمایشگاه نشان خواهد داد که چگونه این دو هنرمند که یکدیگر را می‌شناختند و بهیکدیگر احترام می‌گذاشتند،همتراز بودند و این سؤال را ایجاد می‌کند که چرا لوریامروز بسیار شناخته شده‌تر و مورد توجه‌تر از کورنیش است. به عنوان مثال، هیچ اثریاز کورنیش در مجموعه معروف تِیت وجود ندارد.

هانا فاکس، مدیر اجرایی نمایشگاه باوز، گفت امیدوار است این نمایش بتواند تاحدودی تعادل را برقرار کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *