بازیگر پیشکسوت اصفهانی که از درگذشت هوشنگ حریرچیان اندوهگین است، گفت: هوشنگ جزو بازیگران نامی اصفهان بود که شوخ طبعی‌اش باعث نشاط جمع بود و تاثیر بسزایی نیز در رشد و اعتلای هنر اصفهان داشت.
حسن اکلیلی هنرمند پیشکسوت اصفهانی که سال ها با زنده یاد هوشنگ حریرچیان دوستی داشته است، در گفت و گو با ایرنا درگذشت این هنرمند را به مردم ایران، جامعه هنری و خانواده حریرچیان تسلیت گفت و افزود: هوشنگ حریرچیان جزو بازیگران نامی اصفهان بود که تاثیر بسزایی در رشد و اعتلای هنر اصفهان داشت. او از پیشکسوتان صدا در رادیو، تلویزیون، تئاتر و تلویزیون بود.
حسن اکلیلی با یادآوری خاطرات خود از حریرچیان ادامه داد: او با میکروفون از نوجوانی آشنا بود و درخشان ترین هنرمندان اصفهانی سابقه همکاری با او را داشتند. حضور در صحنه تئاتر علاقه اولش بود، اما وقتی تلویزیون و سینما رواج بیشتری پیدا کرد فعالیت تصویری او هم بیشتر شد. در انتخاب کار بسیار دقت می کرد. کمااینکه کارنامه حرفه ای اش مملو از آثار آبرومندی است که برای نسل های آینده هم ماندگار می ماندند.
او ادامه داد: در چندین نمایش افتخار همکاری با زنده یاد حریرچیان را داشتم. او انسانی شوخ طبع و به قول ما اصفهانی ها نمکین بود. همین شوخ طبعی اش باعث نشاط جمع می شد.
اکلیلی در پایان با ابراز تاسف خاطرنشان کرد: زنده یاد حریرچیان چند سال پایان عمرش را در منزل به سر می برد و شایسته بود متولیان فرهنگ و هنر اصفهان در این چند سال اخیر بیشتر از او یاد می کردند. وظیفه مسوولان فرهنگی است که هنرمند را در زمان حیات ارج بگذارند. اگرچه همه دولت ها و حکومت ها برای ارج نهادن به هنر و نقش ارزشمند هنرمندان کارهای مختلفی از جمله نامگذاری خیابان ها، تندیس سازی و… را انجام می دهند، اما جایگاه هر هنرمندی در تاریخ و گذر زمان روشن خواهد شد و خوب است تا زمانیکه هنرمند زنده است به او عشق و احترام داده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *