خانه فرهنگ خزانه از مراکز مدیریت فرهنگی هنری منطقه 16 به مناسبت گرامیداشت شب چله ی ایرانی، جشنواره «یلدای سبز» را با حضور مادران و کودکان برگزار می کند.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای بهمن، ویژه برنامه فرهنگی هنری جشنواره «یلدای سبز» به منظور پاسداشت آیین ها و رسوم کهن ایرانی در قالب غرفه های نمایشگاهی کارآفرینی و عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی( مصنوعات چرمی و چوبی، عروسک های بافتنی، زیورآلات، مکرومه، سبد بافی، سفال و دکوراسیون)، غذاهای محلی، ترشیجات و شیرینی های خانگی با حضور بانوان سرپرست خانواده، طی دو روز متوالی، سه شنبه و چهارشنبه 28 و 29 آذر ماه از ساعت 10 تا 17 در این مرکز برگزار می شود.
همچنین خانه فرهنگ خزانه با برپایی جشن «یلدای سبز» در قالب شعر خوانی و قصه گویی، بازی های گروهی، سرود و نواهای کودکانه، از ساعت 11 تا 13 چهارشنبه 29 آذر ماه، میزبان شماری از مادران و کودکان مهد و پیش دبستانی است.
گفتنی است، «شب یلدا» به عنوان یکی از شب‌های مقدس در ایران باستان مطرح بوده و به صورت رسمی در گاهشماری ایرانیان باستان از سال ۵۰۲ پیش از میلاد و در زمان “داریوش یکم” به تقویم رسمی ایرانیان راه یافت. جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است.
علاقه مندان برای حضور در این ویژه برنامه می توانند به نشانی: فلکه اول خزانه بخارایی، خیابان شهید بهروز پرستویی، خانه فرهنگ خزانه مراجعه کنند،یا برای اطلاع بیشتر با شماره تلفن:55312921-021 تماس بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *