بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون معتقد است که سینمای دفاع مقدسی مدت‌هاست دیگر اثری از خود ندارد و به دست فراموشی سپرده شده است.
جعفر دهقان در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: مدت‌هاست که سینمای دفاع مقدس تعطیل شده است و دیگر چیزی به عنوان سینمای دفاع مقدس نداریم، کاری انجام نمی‌دهیم و کاری در این ارتباط نکرده‌ایم.

بازیگر «بوی پیراهن یوسف» و «بلمی به سوی ساحل» تصریح کرد: اتفاقات زیادی درباره فلسطین و غزه می‌افتد که حتما نباید بگوییم به دفاع ما مربوط می‌شود چیزی است که راجع به مقاومت بوده و امری جهانی است و راجع به آن می‌شود خیلی کارها کرد. اما چیزی به عنوان سینمای دفاع مقدس نداریم و خیلی کم‌رنگ شده است.
دهقان درباه جایگاه سینمای دفاع مقدس در زمان حاضر گفت: همه اینها به دیدگاه مسئولان برمی‌گردد برای این که برنامه‌ریزی درست و حسابی برای ساخت فیلم‌های دفاع مقدسی نداریم.
وی اظهار داشت: زمانی ما در حال جنگ بودیم و فیلم‌های دفاع مقدسی زیاد ساخته می‌شد اما مدت‌هاست دیگر این سینما تعطیل شده است و کارهای شاخص در این حوزه نمی‌بینیم.
بازیگر «پرواز در شب» و «حماسه مجنون» با بیان این‌که ساخت یک اثر خوب در وهله نخست به فیلمنامه برمی‌گردد و باید نویسندگان و فیلمنامه‌نویسان ما برای نوشتن فیلمنامه‌های خوب تلاش مضاعفی داشته باشند، گفت: زمانی تا حدودی از این گونه آثار ساخته می‌شد اما مدت‌هاست فیلم‌های دفاع مقدسی نداریم و بچه‌های سینمای دفاع مقدسی که تا دهه‌های ۶۰ و ۷۰ هم فعالیت می‌کردند دیگر فراموش شده‌اند. کسی از اینها را نمی‌بینم که در کارها باشند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *