‎سهراب سلیمی برگزاری نکوداشت زنده‌یاد رکن‌الدین خسروی را تعهد خود نسبت به این استاد تئاتر ایران دانست که تأثیر شگرفی بر نسل‌های مختلف تئاتری داشته است.
‎سهراب سلیمی کارگردان با سابقه تئاتر ایران درباره برگزاری نکوداشت زنده‌یاد رکن‌الدین خسروی که قرار است روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور در خانه هنرمندان ایران برگزار شود، به مهر گفت: این نکوداشت و رونمایی از کتاب «خردمندی، دردمندی است» بهانه‌ای شد تا یادی کنیم از زنده‌یاد رکن‌الدین خسروی. بیشترین تمرکزم در این نکوداشت این است که شخصیت، فعالیت‌ها و تأثیرگذاری این استاد بزرگ را در تئاتر ایران یادآوری کنیم.
‎وی ادامه داد: کتاب «خردمندی، دردمندی است» با تلاش سیمین داوودی همسر ایشان و فریبا کامران شکل گرفته است که گزیده‌هایی از فعالیت‌های وی در عرصه‌های ترجمه، پژوهش و تحقیق را گردآورده است. بخش دیگر این کتاب یادی است که زنده‌یاد خسروی از چهره‌هایی که درگذشته‌اند و یا در زمان حیاتش در قید حیات بودند، کرده است.
‎سلیمی تأکید کرد: زنده‌یاد رکن‌الدین خسروی تأثیرات شگرفی در زندگی هنری من، هم‌نسلان و نسل‌های بعد داشته است. معتقدم ایشان در کشور ما خیلی محزون واقع شد ولی آثارش در بخش آموزش، نحوه نگرش به تئاتر و انسان، کم نظیر است. یکی دیگر از عنوان‌های اصلی مدنظر من در این نکوداشت این بوده که رکن‌الدین خسروی به عنوان یگانه کارگردانی است که از نسل جوان استفاده، حمایت و همراهی می‌کرد و بسیاری از نسل جوان گمنام را در آثارش به شکل شایسته‌ای درخشان کرد.
‎وی درباره سخنرانان حاضر در مراسم نکوداشت زنده‌یاد رکن‌الدین خسروی، بیان کرد: در این مراسم ایرج راد، اکبر زنجانپور، قطب‌الدین صادقی، ابراهیم وحیدزاده، کمال شفیعی، مسعود دلخواه، عطاءالله کوپال، محمود کیانوش و سیمین داوودی سخنرانی دارند.
‎این هنرمند با سابقه تئاتر در پایان سخنان خود تصریح کرد: درباره رکن‌الدین خسروی هر کاری انجام دهم جزو تعهد بنده نسبت به این شخصیت است که تأثیر به‌سزایی در زندگی تئاتری من داشته است.
‎مراسم نکوداشت زنده‌یاد رکن‌الدین خسروی روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور، ساعت ۱۸ تا ۲۰، در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *