تفاهمنامه‌ همکاری صندوق اعتباری هنر و اداره کل بهزيستی استان تهران با حضور سيدمجيد پوراحمدی مشاور وزير فرهنگ و مدير عامل صندوق اعتباری هنر و محمد نصيری مدير کل بهزيستی استان تهران به منظور هم‌افزايي و استفاده مطلوب از ظرفيت‌ها و توانايی‌های تخصصی طرفين براي ارتقاء رفاه اجتماعی و ايجاد خوداتکايی، حمايت‌های توانبخشي، مراقبتی جامعه مورد هدف، امضا شد.
به گزارش رسیده،  سید مجید پوراحمدی در این مراسم که در محل ساختمان هنر برگزار شد با ارائه گزارشی از مجموعه فعاليت‌ها و اقدامات اين مجموعه، گفت: در حال حاضر ما در ۴۰ طرح در سه حوزه حمایتی، خدماتی و توانمندسازی در حال ارائه‌ خدمات به اهالی فرهنگ و هنر هستیم.
پوراحمدی با اشاره به این‌که صندوق اعتباری هنر مهم‌ترین نهاد حامی اصحاب فرهنگ و هنر کشور است، گفت: توجه به سلامت و رفاه اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر از مهمترین اهداف تکلیفی و مستمر است.
وی در ادامه افزود: تلاش صندوق اعتباری هنر همواره بر این بوده است که با رسیدگی به امور درمانی اعضای تحت پوشش آن‌ها دوره درمان را با آسودگی سپری کنند. از این رو در کنار ارائه خدمات بیمه‌ای، طی توافقی که با سازمان بهزیستی کشور انجام شد خدمات حمایتی، مراقبتی و توانبخشی به هنرمندانی که از سوی صندوق شناسایی و معرفی شوند از سوی این سازمان ارائه خواهد شد.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن تشکر از انجمن بازیگران به ویژه آقایان پژمان بازغی، رضا کریمی و خانم فریبا کوثری بابت پیگیری جدی جهت تحقق این تفاهم‌نامه، استفاده از ظرفیت‌های اعضای صندوق اعتباری هنر برای ارائه خدمات فرهنگی و هنری به جامعه تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور را یکی از مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و افزود: صندوق اعتباری هنر در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود تلاش می‌کند که با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های هنرمندان عزیز کشور خدمات فرهنگی و هنری برای جمعیت تحت پوشش اداره بهزیستی استان تهران  ارائه نماید.
کمک به ایجاد بسترهای مناسب به منظور توانمندسازی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه واجد شرایط از طریق ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، درمانی، مراقبتی، اجتماعی، توان‌بخشی آموزشی و فوق برنامه‌های قابل ارائه برابر دستورالعمل‌های مراکز و موسسات شبانه‌روزی توان‌بخشی و مراقبتی تحت‌نظر اداره کل بهزیستی از جمله مفاد تفاهم‌نامه و همکاری فی‌مابین است.
بر اساس این تفاهم‌نامه، صندوق اعتباری هنر اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه‌ای که نیاز به این نوع خدمات دارند را به اداره کل بهزیستی استان تهران معرفی نماید،
اداره کل بهزیستی استان تهران نیز متعهد شد خدمات آموزشی، توان‌بخشی، درمانی، مراقبتی، اجتماعی و انجام فوق برنامه‌های ورزشی، تفریحی و فرهنگی و اقدامات و خدمات غیر مهارتی به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه معرفی شده از سوی صندوق را از طریق مراکز و موسسات شبانه‌روزی توان‌بخشی و مراقبتی تحت نظر این اداره کل ارائه نماید.
اداره کل بهزیستی استان تهران همچنین متعهد شد مراکزی که دارای استانداردهای بالا و درجه الف در سطح استان هستند برای ارائه خدمات مذکور انتخاب و معرفی نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *