‎تهیه‌کننده فیلم «سینما متروپل» از آماده بودن این فیلم برای اکران عمومی خبر داد.
‎به گزارش ایسنا، «سینما متروپل» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ در جشنواره فجر به نمایش درآمد و علاوه بر سیمرغ بهترین فیلمبرداری، دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را هم دریافت کرد. این فیلم پس ازجشنواره، در مرحله بازبینی شورای پروانه نمایش به اصلاحیه‌هایی برخورد و پروسه صدور مجوز آن بیش از دو سال طول کشید.
‎مدتی قبل بنیاد سینمایی فارابی گزارشی را درباره حمایت‌های مالی از تولیداتش منتشر کرد که در آن اشاره شده بود، این بنیاد سینمایی با پرداخت ۲۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان بطور کامل در ساخت فیلم «سینما متروپل» مشارکت داشته ولی برای دو سال در توقیف سازمان سینمایی باقی ماند.   
‎حامد حسینی – تهیه‌کننده- که به تازگی پروانه نمایش این فیلم را گرفته، درباره زمان اکران عمومی «سینما متروپل» به ایسنا گفت: از طریق پخش‌کننده، در تلاش برای هماهنگی هستیم تا قرارداد با سینمای سرگروه برای اکران انتخاب شود.
‎او در پاسخ به اینکه با توجه به نبود فیلم‌های کافی در کمیته ارزیابی برای معرفی به اسکار، آیا فیلمش می‌تواند واجد بررسی در این زمینه باشد، گفت: ما آمادگی داریم فیلم را تا پیش از موعد مقرر برای انتخاب و معرفی به آکادمی اسکار در سینماها نمایش دهیم.
‎«سینما متروپل» که قصه آن به مقطعی از روزهای جنگ تحمیلی برمی‌گردد و گروهی که تلاش می‌کنند یک سینمای قدیمی را دوباره فعال کنند،  با بازی مجتبی پیرزاده، نوشین مسعودیان، هومن برق‌نورد، پریوش نظریه، حسین باشه آهنگر، رضا کیانیان و مهتاب نصیرپور ساخته شده و در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در ۱۳ رشته نامزد دریافت سیمرغ شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *