16:59

اگرچه مدیرعامل فیلیپس حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد اما مجموعه‌داران و دیگر چهره‌های دنیای هنر معتقدند این حراج خانه معروف باید تحریم شود.
به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، یک روز پس از بمباران بیمارستانی در ماریوپل اوکراین رویدادی در حراجی فیلیپس برگزار شد که از دید حاضران به طرز عجیبی خلوت بود. این رویداد و حراج‌های آینده موضع جهان را در قبال حراجی فیلیپس روسیه نشان خواهد داد که در مواجهه با بایکوت چهره‌های سرشناس دنیای هنر همچنان معتقد است کسب و کارش مثل همیشه در جریان است.
با وجود این که این حراجی ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار پوند از حراج اخیر در لندن را به صلیب سرخ اوکراین اهدا کرده و مدیرعامل مجموعه حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده است، آنهایی که خواستار تحریم این حراج خانه هستند استدلال می‌کنند که تنها به واسطه یک بایکوت جمعی می‌توان چهره‌های تجاری روس این حراج خانه، از جمله مالکان آن، را به اعمال فشار بر کرملین وادار کرد.
اندی هال (Andy Hall) مجموعه‌دار هنری و بشردوست در این باره می‌گوید: متولیان حراجی فلیپس به اوکراین کمک مالی کرده‌اند اما فعالیت این حراجی به حالت قبل برنگشته است. فکر می‌کنم خریداران و ارسال کنندگان باید بساط خود را از این حراجی جمع کنند. در حال حاضر هیچکس نباید با شرکت‌های روسی معامله کند.
وی در ادامه با تشبیه این شرایط به شرکت‌های دوران آلمان نازی و کسب و کارهای آفریقای جنوبی در دوران آپارتاید، افزود: همه نخبگان اقتصادی و فرهنگی در روسیه با رژیم این کشور همدست هستند.
متیو گرلینگ، مدیر عامل سابق حراج خانه بونامز، نیز خواستار آن شد تا حراجی فیلیپس به دلیل پیوندهایی که با دولت روسیه دارد، بایکوت شود. فیلیپس متعلق به گروه مرکوری است که بزرگترین کمپانی کالاهای لوکس در روسیه است. این شرکت در سال ۱۹۹۳ توسط لیونید فردلیاند و لیونید استرونین تاسیس شد که رابطه نزدیکی با ولادیمیر پوتین دارند.
حراجی ۲۲۶ ساله فیلیپس پس از ساتبیز و کریستیز به عنوان یکی از مهره‌های بین‌المللی مهم در صنعت حراج‌های هنری شناخته می‌شود و خود را به عنوان پویاترین و آینده نگرترین حراج خانه جهان معرفی می‌کند.
استیون بروکز، مدیرعامل فلیپس، مدتی پیش گفت: ما در فیلیپس حمله به اوکراین را صریحا محکوم می‌کنیم. ما هم چون باقی جهان هنر از رویدادهای تراژیکی که در منطقه در حال رخدادن است غافلگیر و ناراحت شده‌ایم و خواستار توقف فوری تمام خصومت‌ها هستیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *