‎دنی ویلنوو برای کارگردانی «تلماسه: قسمت دوم» جایزه بهترین کارگردان گاتهام را دریافت خواهد کرد.
به گزارش مهر به نقل از ددلاین، موسسه فیلم و رسانه گاتهام در سی و چهارمین دوره مراسم سالانه جوایز گاتهام از دنی ویلنوو برای «تلماسه: قسمت دوم» با جایزه بهترین کارگردان گاتهام تجلیل خواهد کرد.
این رویداد دوم دسامبر در نیویورک برگزار می شود. جایزه تجلیل از کارگردان جوایز گاتهام برای قدردانی از استعدادهای رویایی که به برخی از محبوب‌ترین فیلم‌های مخاطب جان بخشیده‌اند، اهدا می‌شود. این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که با ادای احترام به ویلنوو و جهان‌سازی و داستان‌سرایی چشمگیر وی در ساخت این فیلم احترام می‌گذارد.
در بیانیه گفته شده دنی ویلنوو به طرز ماهرانه‌ای از رمان کلاسیک فرانک هربرت، ابتدا با «تلماسه» در سال ۲۰۲۱ و اکنون با «تلماسه: قسمت دوم» اقتباسی استادانه به عمل آورده و نتیجه‌ای هم از نظر بصری خیره کننده و هم از لحاظ روایی پیچیده خلق کرده و همه را مجذوب خود کرده است.
گاتهام اعلام کرده با این قدردانی از یک فرد رویایی که ژانر را برای مخاطبان مدرن بازتعریف کرده تجلیل می‌کند و نه تنها دستاوردهای اخیر او که سفر چشمگیر او به عنوان یک فیلمساز را که تقریباً ۳۰ سال پیش آغاز شد و شامل آثار کلاسیک اولیه مانند بود، ارج می نهد.
«تلماسه: قسمت دوم» با بازی تیموتی شالامه و زندایا داستان به قدرت رسیدن پل آتریدس را کامل کرد و نشان داد انتقام جویی، قدرت، پیروان پرشور و کلک‌های سیاسی چگونه موجب شد وجدان کنار برود و سرنوشتی بسیار ویرانگر رقم بخورد.
فیلم اول «تلماسه» در سال ۲۰۲۱ هم با تحسین منتقدان روبه‌رو شد و هم در گیشه‌ها خوب فروخت و نامزد ۶ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شد.
ویلنوو کارگردان و نویسنده فرانسوی کانادایی برای کارگردانی «ویران‌شده» (۲۰۱۰) که نامزدی جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را به دست آورد، به شهرت رسید. او سپس فیلم‌های هیجان‌انگیزی مانند «زندانیان» (۲۰۱۳)، «دشمن» (۲۰۱۳) و «سیکاریو» (۲۰۱۵) و همچنین فیلم‌های علمی تخیلی «ورود» (۲۰۱۶) و «بلید رانر ۲۰۴۹» (۲۰۱۷) را کارگردانی کرد و برای «ورود» نخستین نامزدی اسکار خود را در رشته بهترین کارگردانی به دست آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *