تایکا وایتیتی برای کارگردانی «جیمز» استخدام شد تا هفتمین پروژه را به فهرست کارهای در دست ساختش اضافه کند.
به گزارش مهر به نقل از ورلد آف ریل، کارگردان «ثور: عشق و آذرخش» و «هدف بعدی پیروزی است» هفتمین فیلم را به فهرست کارهای بعدی اش افزود.
تایکا وایتیتی کارگردان تحسین شده «جوجو خرگوشه» در حالی که مشغول فیلمبرداری فیلم بعدی خود به نام «کلارا و خورشید» اقتباسی از رمان علمی تخیلی کازوئو ایشی گورو با بازی امی آدامز و جنا اورتگا است، برای کارگردانی فیلم «جیمز» انتخاب شد.
این کارگردان که پیش از این سریال تلویزیونی «راهزنان زمان» را فیلمبرداری کرده، ممکن است سازنده فیلم بعدی «جنگ ستارگان» هم باشد. بازسازی لایو اکشن «فلش گوردون» و فیلم «آکیرا» هم از دیگر فیلم هایی است که گفته شده در فهرست احتمالی او وجود دارد.
با همه اینها یک پروژه دیگر به برنامه شلوغ وایتیتی افزوده شده و آن ساخت فیلم اقتباسی «جیمز» است که یونیورسال پس از به دست آوردن امتیاز آن از پرسیوال اورت، ساختش را به تایکا وایتیتی سپرده است.
«جیمز» تصویری مدرن از رمان «ماجراهای هاکلبری فین» اثر مارک تواین در سال ۱۸۸۴ است که این بار از زاویه دید جیم، دوست سیاهپوست وفادار و قابل اعتماد هاک روایت می‌شود.
در توضیح رسمی فیلم آمده است: وقتی برده‌ای به نام جیم با خبر می‌شود که قرار است به مردی در نیواورلئان فروخته و برای همیشه از همسر و دخترش جدا ‌شود، تصمیم می‌گیرد مدتی در جزیره جکسون پنهان شود. در همین حال، هاکلبری فین هم برای فرار از دست پدر خشن خود خبر مرگ خودش را جعل می‌کند و به این ترتیب سفری خطرناک با قایق در رودخانه می‌سی‌سی‌پی در تلاش برای رسیدن به مکانی آزاد آغاز می‌شود.
اورت که فینالیست جایزه پولیتزر شده نویسنده «داستان آمریکایی» است که با بازی جفری رایت ساخته شد و نامزدی اسکار ۲۰۲۳ را کسب کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *