بانی‌فیلم: در میان نشریات موفق ایرانی که پیش از انقلاب پا به عرصه گذاشتند، مجله هفتگی دنیای ورزش از شاخص‌ترین‌های رسانه‌های چاپی بود.
دنیای ورزش از نشریات زیرمجموعه موسسه اطلاعات بود که با کنار زدن رقیب دیرینه‌اش، کیهان ورزشی، به مهم‌ترین مجله ورزشی کشور تبدیل شد.
دنیای ورزش در سال ۱۳۴۶ به همت بیژن رفیعی نخستین سردبیرش کار خود را آغاز کرد و روی پیشخوان کیوسک‌های مطبوعاتی قرار گرفت.
بیژن رفیعی جوانی ۳۱ ساله بود که با طرحی نوآورانه بنیانگذار دنیای ورزش شد؛ مجله‌ای با ظاهری متفاوت، جلد رنگی و صفحات داخلی شکیل با جاذبه بصری و محتوایی که سرآغاز ثبت وقایع ورزشی در رقابتی به درازای چند دهه با رقیبی قدرتمند و قدیمی بنام کیهان ورزشی شد.
براساس خبرهای رسیده بیژن رفیعی در آستانه ۸۸ سالگی‌اش در بستر بیماری قرار دارد.
رفیعی که سالهاست ساکن امریکاست توانست در سالها سردبیری‌اش در دنیای ورزش، مبدع نوآوری‌های زیادی شود. او با گردهم آوردن شماری از بهترین نویسندگان و خبرنگاران، دنیای ورزش را به پرتیراژترین مجله ورزشی تبدیل کند.
هرچند میراث بیژن رفیعی در دوران پس از انقلاب هم برای مدتی با سردبیری جعفر صمیمی موفقیت‌های نام و برند دنیای ورزش را حفظ کرد اما با تغییراتی که در اوایل دهه هفتاد در کادر سردبیری این مجله اتفاق افتاد، زمینه سقوط اعتبار و جایگاه دنیای ورزش هم فراهم شد.
این سراشیبی تا جایی پیش رفت که در سال ۱۳۹۷ محمود دعایی سرپرست وقت موسسه اطلاعات فرصت تعطیل کردن مجله دنیای ورزش را پس از نزدیک به پنجاه سال از دست نداد و سرنوشت مهم‌ترین مجله ورزشی ایران، به تلخ‌ترین شکل ممکن رقم خورد.
برای بیژن رفیعی بنیانگذار و نخستین سردبیر مجله دنیای ورزش آرزوی بهبودی و سلامتی داریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *