مجمع عمومی خانه تئاتر که به منظور انتخاب هیات مدیره مرکزی برگزار شده بود به دلیل به حد نصاب نرسیدن حضور اعضا انجام نشد.
به گزارش مهر، قرار بود روز گذشته ۲۶ خرداد مجمع عمومی سالانه و انتخابات هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شود که به دلیل به حد نصاب نرسیدن حضور اعضا در این مجمع، انجام نشد و به دور دوم رسید.
در مراسم روز گذشته اعلام شد تنها بیش از ۵۰۰ نفر از اعضا در مجمع حضور پیدا کردند در حالی که حداقل حضور اعضا باید ۱۰۵۰ نفر باشد از این رو به دلیل به حد نصاب نرسیدن، مجمع به دور دوم می رسد که احتمالا قرار است شنبه آینده ۹ تیر برگزار شود.
یکی از نکات مورد توجه در مجمع عمومی روز گذشته این بود که به سرعت اعلام شد مجمع به حد نصاب نرسیده است در حالی که همچنان برخی از اعضا در حال تائید نام خود در لیست انجمن های مد نظر بودند چون به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها نام برخی از افراد که حق عضویت سال ۱۴۰۲ خود را به حساب خانه تئاتر ریخته بودند، ثبت نشده بود و همین مساله باعث بی نظمی در روند ثبت اسامی اعضای حاضر در سالن می‌شد.
یکی دیگر از حاشیه‌های این مراسم اعلام نشدن اسامی نامزدهای هیات مدیره خانه تئاتر به صورت رسمی بود که تا بعد از ظهر جمعه ۲۵ خرداد ماه یعنی کمتر از ۲۴ ساعت تا برگزاری مجمع این اسامی در اختیار اعضا قرار نگرفته بود و حتی در نهایت در سایت خانه تئاتر نیز بارگزاری نشد و تنها در گروه‌هایی که انجمن های مختلف در فضای مجازی دارند دست به دست می‌گشت.
اسامی افرادی که برای حضور در هیات مدیره خانه تئاتر نامزد شده بودند، عبارتند از: حامدعلی آقایی، محمدرضا ایمانیان، رویا بختیاری، محمد بهرامی، حسینعلی پرستار، سیدوحید ترحمی مقدم، علیرضا چاوش، سید سوران حسینی، امیر خدامی، علیرضا درویش نژاد، علی محمد رادمنش، مریم رحیمی، فریبا شاهسون فر، فرهاد شریفی قلعه، علی (علی اصغر) گودینی، مجید قناد، سید آرش مصطفایی، مهدی موسی خانی، حمیدرضا نوری
نامزدهای کاندیداتوری بازرسی خانه تئاتر نیز شهرام احمدزاده، سامان تیرانداز، مهدی قلعه بودند.
حذف گزارش عملکرد مدیرعامل از سایت خانه تئاتر بعد از گذشت چند ساعت از انتشار بدون هیچ توضیح و دلیل موجهی یکی دیگر از حاشیه هایی بود که در چند روز اخیر مورد انتقاد بسیار اعضای خانه تئاتر قرار گرفت که خواستار شفاف‌سازی در این زمینه بودند.
به نظر می ‌رسد با رسیدن انتخابات به دور دوم، هنرمندان شناخته شده‌تری که سال‌هاست در مقام هیات مدیره مرکزی خانه تئاتر یا انجمن‌های مختلف فعال هستند و انتقاداتی هم به عملکردشان وارد است به عنوان نامزد انتخابات هیات مدیره معرفی شوند. این افراد چون احتمال به حد نصاب نرسیدن و برگزار نشدن انتخابات در دور اول را می دادند، ترجیح دادند در دور دوم وارد رقابت شوند.
بر اساس قانون دور دوم مجمع عمومی و انتخابات خانه تئاتر با حضور هر تعداد از اعضا برگزار خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *