12:50

دوره فیلمنامه نویسی تخصصی و پیشرفته زیر نظر حسام نامی، عضو انجمن داستان‌نویسان فرانسه برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6، فرهنگسرای سرو؛ کارگاه تخصصی فیلمنامه‌نویسی با سرفصل‌هایی چون: فیلم کوتاه، شناخت عناصر درام و شخصیت‌پردازی، دیالوگ‌نویسی، ساختارهای فیلمنامه‌ی سینمایی، کارگاه نگارش فیلمنامه‌ی بلند در سبک‌ها و ژانرهای مختلف با تدریس حسام نامی به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.
نامی از دانش‌آموختگان آکادمی پریستون و یکی از مدرسان تخصصی رشته فیلمنامه‌نویسی است. نگارش چندین فیلمنامه، بیش از ۲۲ نمایشنامه و آیتم‌ تلویزیونی از جمله آثار اوست و به تازگی نمایشنامه‌ی “پاداش جنگ” به قلم وی منتشر شده است.
در پایان دوره، مدرک معتبری از سوی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری به هنرجویان اعطا میشود که قابل ترجمه و معتبر است.
علاقه‌مندان به دوره‌های فیلمنامه‌نویسی و داستان کلاسیک برای ثبت نام و شرکت در این دوره می‌بایست به فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه ساعی دوم مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 88881879 واحد آموزش تماس بگیرند.

14 دیدگاه

  • استاد حسام نامی بهترین مدرس فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی تو دنیاست. من خیلی چیزها ازش یاد گرفتم. بخصوص اخلاق. زنده باشی استاد جونم.

  • بعید میدونم حالا حالاها استادی به مهارت استاد نامی پیدا بشه. هم بانمک و خندون، هم جدی و با سواد. ما همیشه به یاد شما و اوقات عالی که داشتیم هستیم

  • استاد نامی خیلی استاد خوبیه ولی خیلی هم سختگیره. اگه کسی واقعا نمیخواد نویسنده بشه و نمیرسه تمرین کنه اصلا نباید کلاس ایشون بره. چون هم خیلی باسواده و هم چیزهای سنگین و مهمی میگه که واقعا باید تمرین کنیم تا بفهمیم. اما کلاساش توی کل کشور بینظیره. تنها جاییه که واقعا آموزش داده میشه و الکی نیست.

  • این آقا روشش خیلی عجیبه و به درد خودش میخوره. آخه کی تو کلاسای آزاد آموزشگاه امتحان میگیره؟ مگه دانشگاهه؟؟؟ من ی ترم رفتم ولی رد شدم. من که پول میدم و میام کلاس دیگه آزمون معنی نداره. دلم میخواد پول بدم و اصلا توی کلاس بخوابم.

    • آقا یا خانم تهرانی. این عقیده شما رو استاد نامی بارها توی کلاسها جواب دادن. ایشون میگه وقت و انرژی برای هنرجویی که میخواد بیاد توی کلاس و هیچی یاد نگیره نمیذاره. شما میتونی بری تو منزل بخوابی و پولت رو هم بذاری جیبت. استاد هم حق داره هنرجوهایی رو انتخاب کنه که برای کلاس و دوره تلاش میکنن و میخوان نویسنده بشن. ما استاد رو که نمیخریم فقط پول میدیم تا از علم استاد استفاده کنیم که اگر شما نمیخوای فیلمنامه نویسی یاد بگیری، حضورت توی کلاس اضافه است و فضای کلاس رو تنگ میکنی.

  • خدا شاهده که بهترین دوران زندگیم سال 1397 بود روزهای دوشنبه که برم کلاس استاد نامی. شما وقتی میفهمید ایشون چقدر علم داره که ازش سوال کنید و میفهمید محتوای ده جلد کتاب رو براتون میگه.

  • استاد نامی معجزه میکنه. توی دیالوگ نویسی میشه قدرت اعجازش رو دید. یهو جمله هامون رو با کم و زیاد کردن دو تا کلمه چنان تغییر میده که همه میخکوب میشیم.

  • سلام. آقای نامی آدم خوبی هستند. ولی اینطور که این دوستان می گویند نیست. ابتدا چند نکته را در مورد کلاس بگویم. اولا که ایشان اکثر اوقات دیر نی رسیدند. 2. موبایلشان سر کلاس خیلی زنگ می خورد. که ما مجبور بودین به حرفهای ایشان با مخاطبش گوش کنیم. 3. کلاس بی هیچ بحث تئوری شروع میشود هنرجو که آشنایی ندارد در بدو امر گیح میشود. 4. کلاس خیلی جدی به نظر نمی رسید. و محتوای یک ترم را می شد در سه جلسه تمام کرد. من نمی دانم این کارگردان فرانسوی همه کلاسهای فیلمنامه ایران را رفته اند که کلاسهای آقای نامی را تعریف کردند؟. در آخر بگویم نگاه کنید ببینید چند فیلمنامه نوشته اند. این مسله می تواند در انتقال تجربه کمک کند. دانش را میشود از کتاب یاد گرفت مهم این است که کسی باشد به صورت کارگاهی بتواند در کنارت در روند نوشتن حضور داشته باشد. خلاصه کلاس خوبی نبود

    • خانم پرنیا. من لیسانس ادبیات نمایشی دارم و کلی استاد توی این رشته دیدم ولی هیچکس به باسوادی و باحوصله بودن استاد نامی نبود. اگر استاد دیر میرسید سر کلاس یا موبایلش زنگ میخورد چون سرشون شلوغ بود ولی این رو هم بگید که انتهای کلاس هم بیشتر میموند و دیر اومدنشون رو جبران میکرد. شما آثار چاپ شده ایشون یا کارهای رادیویی شون رو شنیدید؟ شما اگه واقعا منصفانه ببینید متوجه میشید نمیشه مطالب ترم یک ایشون رو توی سه جلسه گفت و انتظار داشت همه یاد بگیرن. صبر و حوصله استاد توی شنیدن داستانها و رفع اشکال واقعا بینظیره. شما احتمالا با سختگیری استاد نتونستید به ترم بالاتر برید که اینطوری نوشتید. استاد حسام نامی بهترین استاده و من هر جا بشینم این رو میگم و ثابت میکنم.

    • من دست اون استادی که شما ازش بد گفتی رو میبوسم. پل شریدر یه نویسنده و کارگردان آمریکاییه نه فرانسوی. این نشون میده شما نتونستی از کلاس استاد نامی بهره ببری.

  • من هم شاگردی استاد نامی رو کردم و هنوز هم دوره ادامه داره. شاید ایشون یکم سختگیر باشه ولی واقعا استاد بی سواد یا استاد بدی نیست. ما تو ایران عادت به استاد سختگیر نداریم.

  • سلام به همه دوستان و کارکنان سایت بانی فیلم. من از طریق این سایت و این صفحه با کلاسهای استاد نامی آشنا شدم و الان هم شاگرد کلاس ایشون هستم و خواستم تجربه ام رو به عنوان هنرجوی کلاس ایشون بگم. استاد حسام نامی خیلی با تجربه و باسواده. خیلی خوب میفهمه هنرجو توی چه سبکی استعداد داره و هدایتش میکنه. خیلی کلاس شاد و باانرژی ای داره، خیلی به فن نویسندگی و فن آموزش مسلطه. خیلی مثالهای خوبی میزنه تا درس رو بفهمونه. خیلی با حوصله و صبور و آرومه فقط اشکالش اینه که براش مهمه هنرجوهاش چیز یاد بگیرن. واسه همین بعضی ها فکر میکنن سختگیره. به نظر من استاد نامی سختگیر نیست، نتیجه گراست. خیلی خوب مفاهیم رو از ساده تا سخت یاد میده و توقع داره هنرجوها یاد بگیرن و بنویسن. خب اگه کسی نمیخواد یاد بگیره و نمیخواد بنویسه چرا میاد کلاس؟ استادنامی استاد خوبیه و من واقعا عاشق کلاسشون هستم و خییلی هم آموزنده اس و مفید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *