‎بازیگری که ۳ اسکار در کارنامه دارد به بازنشستگی خود خاتمه داد تا در فیلم جدیدی که پسرش کارگردان آن است، بازی کند.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، دنیل دی لوییس که قطعا یکی از بزرگترین بازیگران نسل خود محسوب می‌شود، پس از ۷ سال دوری از سینما، از دوران بازنشستگی خارج شده و در فیلم «شقایق» که متعلق به فوکوس فیچرز و پلان بی است، بازی می‌کند. این فیلم اولین تجربه کارگردانی پسرش، رونان دی لوییس است.
دنیل و رونان دی‌لوییس با همکاری هم فیلم‌نامه این فیلم را که درباره روابط پیچیده بین پدران، پسران و برادران و پیوندهای خانوادگی است، نوشته‌اند. دنیل دی لوییس که پس از بازی در «رشته خیال» در سال ۲۰۱۷ اعلام بازنشستگی کرده بود، در این فیلم در کنار شان بین، سامانتا مورتون، ساموئل باتملی و سوفیا اوکلی گرین بازی می کند.
پیتر کوجاوسکی رئیس فوکوس فیچرز با تایید این امر گفت: بیشتر از این نمی‌شود هیجان‌زده بود که با یک هنرمند تجسمی درخشان یعنی رونان دی‌لوییس در اولین فیلم بلندش در کنار دنیل دی‌لوییس به‌عنوان همکار خلاقش همراه می‌شویم. آنها یک فیلمنامه واقعا استثنایی نوشته‌اند و ما مشتاقانه منتظر هستیم تا دیدگاه مشترک آنها را در کنار «پلن بی» به مخاطبان ارایه کنیم.
فوکوس فیچرز استودیوی سازنده «رشته خیال» هم بود و یونیورسال این فیلم را در عرصه بین‌المللی عرضه خواهد کرد. در فیلم «شقایق»، بن فوردسمن فیلمبردار «عشق دروغ می‌ریزد»، جین پتری طراح لباس سریال «تاج» و کریس اودی طراح تولید «منطقه مورد علاقه» از دیگر اعضای گروه تولید هستند.
رونان دی لوییس ۲۶ ساله و نقاش است. اولین نمایشگاه انفرادی بین‌المللی او ۲ اکتبر در هنگ‌کنگ افتتاح می شود و سپس در شهر نیویورک و لس‌آنجلس برگزار می‌شود. دنیل پدر او تنها بازیگر مردی است که تاکنون ۳ جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برده است. وی برای «لینکلن» استیون اسپیلبرگ، «خون به پا خواهد شد» پل توماس اندرسون و «پای چپ من» جیم شریدان این جوایز را کسب کرد و برای فیلم‌های «دار و دسته‌های نیویورکی» و «به نام پدر» هم نامزد اسکار شد.
دنیل دی لوییس سال ۲۰۱۷ و پیش از اکران «رشته خیال» اعلام کرده بود بازیگری را کنار می‌گذارد و دلیلی هم برای بازنشستگی خود ارایه نکرد. وی اوایل امسال در جوایز هیئت ملی بازبینی شرکت کرد و با مارتین اسکورسیزی، کارگردان فیلم «دار و دسته‌های نیویورکی» همراه شد.
اسکورسیزی هنگام دریافت جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم «قاتلان ماه کامل» گفت: ما ۲ فیلم با هم ساختیم که یکی از بهترین تجربیات زندگی من شد. شاید برای یکی دیگر وقت باشد. شاید! او بهترین است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *