‎مستند «پرونده‌های بی‌بی» درباره موضوع اتهامات فساد علیه نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی با وجود کارشکنی‌ها سرانجام در جشنواره تورنتو به روی پرده رفت.
‎به گزارش ایسنا، علیرغم تلاش‌های اسرائیل برای جلوگیری از مستند افشاگرانه «پرونده‌های بی‌بی»، این مستند به کارگردانی الکسیس بلوم که به شکلی دیرهنگام به فهرست فیلم‌های جشنواره تورنتو (TIFF) اضافه شد، سرانجام در این رویداد مهم سینمایی و با حضور الکس گیبنی به عنوان تهیه‌کننده به روی پرده رفت.
‎مستند «پرونده‌های بی‌بی» تصاویری از بازجویی‌های نتانیاهو را که پیشتر دیده نشده و لو رفته را نشان می‌دهد. نتانیاهو به مدت هشت سال تحت تعقیب مقامات اسرائیلی قرار داشته و هنوز محاکمه نشده است.
‎بنیامین نتانیاهو در سال ۲۰۱۹ به دلیل نقض اعتماد، رشوه و اتهامات تقلب متهم شد. نوارهای صوتی او را در مقابل اتهاماتی نشان می‌دهند که او و همسرش سارا هدایایی گرانبهایی از آرنان میلشان تهیه‌ کننده هالیوودی دریافت کرده‌اند و آن‌ها را هدیه‌هایی از یک دوست عنوان کرده است.
‎در حالی که فیلم به‌طور خاص به جنگ جاری در غزه که بیش از زندگی بیش از ۴۰ هزار نفر از مردم غزه را را گرفته است، نمی‌پردازد اما این درگیری ادامه‌دار به‌طور سنگینی بر فیلم سایه افکنده است.
‎الکسیس بلوم کارگردان این مستند عنوان می‌کند که طولانی کردن جنگ یک تاکتیک است تا نتانیاهو بتواند از محکومیت فرار کند.
‎الکس گیبنی که در سال ۲۰۰۸ برای مستند «تاکسی به سمت تاریکی» برنده اسکار شده است، پس از نمایش مستند «پرونده‌های بی‌بی» که در آن در مقام تهیه‌کننده ظاهر شده به حاضرین گفت که عمق فساد اخلاقی نتانیاهو در تجربه‌اش بی‌سابقه بوده است.
‎نمایش این مستند در جشنواره تورنتو با حضور تماشاگرانی همراه بود که پلاکاردهایی خواستار آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها بودند. پیش از این نمایش نیز معترضان در برون لایت‌باکس تورنتو که محل اصلی برگزاری جشنواره تورنتو است تجمع کرده و خواستار پایان جنگ در غزه شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *