‎مستندی درباره رهبران راستگرای اسرائیل با برنامه الحاق غزه، کرانه باختری و فراتر از آن، رود اردن تا دریای مدیترانه، در سراسر جهان دیده می‌شود.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، بحران جهانی و رسوایی‌های رژیم صهونیستی در ابعاد بین‌المللی از جمله موضوعات داغی است که خریداران فیلم مستند را به خود جلب کرده است.
«اسرائیل: وزیران هرج و مرج» که به پس زمینه تخریب غزه توسط اسرائیل پس از حمله حماس در ۷ اکتبر می‌پردازد، درباره راست‌گراترین دولت در تاریخ اسرائیل و ۲ مردی است که تجسم افراطی‌ترین ابتکارات ضدانسانی آن هستند؛ یعنی وزیر امنیت ملی ایتامار بن گویر و وزیر دارایی بزالل اسموتریچ.
این مستند به کارگردانی جروم سسکوین و نیتزان پرلمن و تهیه‌کنندگی «یوزو پروداکشنز» به بررسی نقش تاثیرگذار بن‌گویر و اسموتریچ در دولت بنیامین نتانیاهو در تعمیق شکاف‌های داخلی جامعه اسرائیل و هدایت رژیم صهیونیستی به سمت وخیم‌ترین وضعیت وجودی آن می‌پردازد. این تندروی‌ها تهدیدی است که از زمان تاسیس این رژیم در سال ۱۹۴۸ سابقه نداشته است.
بن‌گویر و اسموتریچ، پیروان ایدئولوژی‌های افراطی، کاهانیسم و ‌صهیونیسم مذهبی، اکنون از یک برنامه ایدئولوژیک حمایت می‌کنند که شامل تحمیل قوانین برتری‌گرای یهودی و تاسیس مجدد اسرائیل کتاب مقدس با الحاق غزه، کرانه باختری و فراتر از آن، رود اردن تا دریای مدیترانه است.
این فیلم که به سفارش «آرته» و توسط جاوا ساخته شده اکنون به TV۳ اسپانیا پیش فروش شده و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده در بازارهای بیشتری به فروش برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *