بانی‌فیلم: مرکز ملی سینمای فرانسه (cnc) که از سوی وزارت فرهنگ موظف به انتخاب شایسته‌ترین فیلم سال فرانسوی به آکادمی اسکار است، خبر داد که تغییراتی در این ترکیب خود انجام خواهد داد.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم از فرانسه، سال گذشته که این کمیته فیلم «طعم چیزها» را انتخاب کرد، از سوی کارشناسان سینمایی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت چرا که در کمال ناباوری فیلم بسیار خوب «آناتومی یک سقوط» برنده نخل طلا ، اثر ژوستین تریه را کنار گذاشته بود.
این مورد در حالی اتفاق افتاد که همه صاحبنظران اطمینان داشتند «آناتومی یک سقوط» شایستگی معرفی به آکادمی اسکار را دارد. فیلمی که کمیته مرکز ملی سینما انتخاب کرده بود، حتی به مرحله پنج کاندیدای نهایی هم نرسید، در حالی که «آناتومی یک سقوط» که از سوی پخش‌کننده آمریکایی‌اش به اسکار معرفی شد، در پنج رشته از جمله بهترین فیلمنامه کاندیدا شد و توانست جایزه اسکار این رشته را هم به دست آورد.
بروز این مسئله مرکز ملی سینما را به فکر انداخت و نتیجه این شد که قرار است تحولاتی در کمیته ایجاد شود.
از امسال تعداد افراد کمیته انتخاب، شامل شش نفر خواهند بود که شش نفر مشاور نیز به جمع آنان اضافه خواهد شد و همچنین پنج نفر نیز مستقیم از طرف وزارت فرهنگ در کمیسیون شرکت خواهند کرد.
در ضمن شخص رییس مرکز ملی سینمای فرانسه فقط وقتی می تواند وارد بحث شود که تعداد رای دهندگان، مساوی باشد و برای نهایی کردن فیلم، او یک رای خواهد داشت.
البته در حال حاضر چون رییس این مرکز برکنار شده و در انتخابات فرانسه هم معلوم نیست چه کسی نخست‌وزیر فرانسه شود، همه منتظر مشخص شدن وزیر فرهنگ و رییس مرکز ملی سینما هستمد.

در حال حاضر تنها فیلمی که کارشناسان معتقدند می‌تواند گزینه خوبی برای معرفی به اسکار باشد، «کنت مونت کریستو»ست که به تازگی اکران شده و مورد توجه منتقدین و به ویژه تماشاگران قرار گرفته؛ این فیلم در هفته نخست اکرانش، بیش از یک میلیون و دویست هزار تماشاگر را به سینماها کشانده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *