کلینیک ـ گالری آواد به مدیریت دکتر امید یوسف‌زاده به مناسب روز پزشک نمایشگاهی با عنوان «ثانیه های همگام» برگزار نمود.
به گزارش رسیده، در این نمایشگاه شاهد حضور آثار هنری از پزشکان هنرمند هستیم و مجموعه متنوعی از آثار نقاشی، عکاسی و مجسمه ارائه گردیده است.
کامبیز حضرت‌پور نمایشگاه گردان این مجموعه در مورد برپایی این نمایشگاه گفت که ارتباط میان جامعه پزشکی با هنر و تعامل بیشتر میان این دو بخش از اهداف این نمایشگاه بوده است .
او در یادداشتی به ویژگی‌های این نمایشگاه پرداخت و نوشت:
ارسطو فضیلت را خیر می‌پنداشت، آن را زیبا می‌دید و هر دو را در مفهوم تعادل می‌جست.
هنر و طبابت، هر دو فضیلت، هر دو خیر، هر دو زیبا و هر دو تعادل بخش تندو روان آدمی اند اگر بر مدار صداقت باشند .
در ادوار پیشین، طبیبانی هنرمند یا هنرمندان طبیب، به طراحی و مجسمه سازی، بدن بشر را در کلیات و جزئیات ترسیم کردند تا درک بهتری از ساختمان بدن آدمی پدید آید.
عالم هنر و علم پزشکی، گاه چنان به یکدیگر نزدیک آمده اند که یا آثار هنری از چهره و وقایع پزشکی خلق شده و یا در ترویج علم طبابت موثر افتاده و یا هنر به عنوان ابزاری جهت درمان بیماری ها (art therapy ) به کار آمده است .
در نمایشگاه حاضر، شاهد آثار پزشکانی هستیم که علاوه بر دانش و تخصص، علائق و سلائق خود را نیز در نظر آورده و هنر و دانش خود را در هماهنگی و همگامی قرار داده اند.
گفتمی‌ست که نمایشگاه ثانیه های همگام از تاریخ دوم تا شانزدهم شهریور ماه هزارو چهارصد و سه به نشانی پاسداران شمالی، پایین‌تر از چهارراه فرمانیه، روبروی بلوار دستواره، پلاک ۴۹۵،ساختمان نارنجستان ، طبقه سوم میزبان علاقمندان به آثار هنری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *