بانی‌فیلم: «می‌خواهم غرش کنم!»، این جمله‌ای‌ست که سیگورنی ویور هنرپیشه معروف امریکایی هنگام دریافت جایزه شیر طلایی افتخاری ونیز هشتاد و یکم می‌گوید.
به گزارش ایندی‌وایر، شب گذشته جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۴ به طور رسمی آغاز شد. در شب افتتاحیه جشنواره ونیز، فیلم «بیتل‌جوئیس بیتل‌جوئیس» توسط تماشاگرانی که ایستاده بودند، مورد تشویق قرار گرفت. این تشویق اما به سرعت قطع شد و جیمز کامرون فیلمساز امریکایی در پیامی ویدیویی، سیگورنی ویور، دریافت‌کننده شیر طلایی را شگفت‌زده کرد.

سیگورنی ویور در مراسم افتتاحیه هشتاد و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز، شیر طلای افتخاری را برای یک عمر دستاوردهای هنری‌اش دریافت کرد.
سخت است بگوییم آیا تماشاگران از فیلم شب افتتاحیه «بیتل‌جوئیس بیتل‌جوئیس» لذت بردند یا نه، چون نمایش فیلم، با خنده‌هایی از جانب برخی حاضران در سالن نمایش همراه بود. فیلم اما چندین سکانس نفس‌گیر با جلوه‌های خلاقانه‌ای داشت که تماشاگران را بیشتر به قلمرو ترس می‌کشاند.
تشویق‌های ایستاده تماشاگران در پایان نمایش فیلم با روشن شدن چراغ‌های سالن به سرعت قطع شد تا نشان دهد که بازیگران فیلم باید سالن را ترک کنند.
در حالی که جننا اورتگا، جدیدترین عضو دنیای «بیتل‌جوئیس»، با جذابیتی که داشت صدها نوجوان ایتالیایی را مجذوب کرده بود،
در سالن نمایش اما ورود مونیکا بلوچی بیشترین تشویق را به همراه داشت؛ هنکام ورود او، تیم برتون کارگردان معروف از او استقبال کرد. در ورود به تئاتر در آغوش داشت.
به جز بازیگران «بیتل‌جوئیس بیتل‌جوئیس» مانند جاستین ثرو، ویلم دفو و مایکل کیتون، کاترینا اوهارا و وینونا رایدر که در مراسم بودند، حضور برخی از چهره‌ها مانند ساشا بارون کوهن کمدین انگلیسی که برای نخستین نمایش سریال جدیدش («سلب مسئولیت») به ونیز آمده بود قابل توجه بود.
در مراسم افتتاحیه ونیز، همچنین شان داگلاس، آهنگساز برنده جایزه گرمی هم حاضر بود.
اعضای هیات‌های داوری بخش‌های مختلف ونیز امسال از جمله ایرابل هوپر رئیس هیئت داوری بخش مسابقه اصلی، دبرا گرانیک فیلمساز امریکایی و تیلور راسل بازیگر امریکایی هم حاضر بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *