«پارادایم اصلی در فیلمنامه‌نویسی» در ۱۲ جلسه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان، این جلسات به نگارش فیلمنامه بلند کلاسیک سینمایی به‌روز شده با جریان‌های نوین فیلمنامه‌نویسی قرن ۲۱ اختصاص دارد.
علی شاه‌محمدی مدرس این دوره است. او فارغ‌التحصیل درام و کارگردانی فیلم از دانشگاه‌های سنت لو کاس (بروکسل)، فیلم و تئاتر (بوداپست)، تکنولوژی و علوم انسانی لوزافونا (لیسبون) است.
پارادایم اصلی الگویی است که برای اولین بار توسط سید فیلد در دهه هشتاد میلادی تبیین شد اما در قرن بیست و یکم پارادایم اصلی با الگوی سید فیلد تفاوت‌های ساختاری جدی دارد. هالیوود همواره هوشمندی راهبردی جذب الگوهای هنری سینمای کشورهای دیگر از جمله اکسپرسیونیسم آلمان، موج نوی فرانسه و انگلستان، سینما نوی آمریکای لاتین و… ترکیب آن با کهن الگوهای روایت به منظور تسلط بر جریان اصلی سینما (Main stream) را داشته است.
به همین دلیل الگویی که در این کارگاه تدریس می‌شود ترکیبی از متد کلاسیک فیلمنامه‌نویسی با سایر الگوهای خلاقانه سینماست؛ همان کاری که سینمای هالیوود انجام می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *