برخلاف آنچه نسبت به رکود سینماها در نخستین ماه پائیزی انتظار میرفت اما میزان استقبال مخاطبان از سالنهای تاریک بهنسبت شهریورماه، رشد ۵۰درصدی را تجربه کرده است.
به گزارش ایرنا، در مهرماه، ۱ میلیون و ۸۲۳ هزار نفر به سینما رفتند که این تعداد، ۸۳ میلیارد و ۴۰۳ میلیون تومان به گیشه واریز کردند.
در نخستین ماه پائیزی، ۲۴ فیلم نمایش داده شد که برای این تعداد فیلم، بیش از ۵۵ هزار سانس ترتیب داده شد.
این آمار در شرایطی برای مهرماه مطلوب ارزیابی میشود که به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاهها، تغییر سبک زندگی خانوادهها در ابتدای ششماهه دوم سال، روند سرد شدن هوا و افزایش ترافیک خیابانها، این انتظار وجود داشت که فروش نخستین ماه پائیزی، بهمانند هرسال، افت محسوسی را تجربه کند اما میزان استقبال این ماه، ۵۰ درصد بیشتر از شهریورماه امسال و ۳۰۰ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته بوده است.
این انتظار وجود دارد که مخاطبان آبانماه، از ۲ میلیون نفر عبور کند
پرفروشترین فیلم مهرماه، کمدی هتل بوده است که ۸۷۷ هزار مخاطب داشت و ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشت.
بچه زرنگ هم با ۳۱۰ هزار مخاطب، به گیشه ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی رسید.
سومین فیلم پرمخاطب این ماه، کمدی فسیل بود که با ۲۲۲ هزار مخاطب، ۱۰ میلیارد تومان فروخت.
شهر هرت هم با ۱۵۱ هزار مخاطب، فروشی معادل ۷ میلیارد تومان را از سر گذراند.
نارگیل ۲ هم ۷۷ هزار مخاطب داشت و موفق شد با ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش، پنجمین فیلم پرمخاطب مهرماه باشد.
هولیا، گیجگاه، بیمادر، ستارهبازی، زنبور کارگر و شماره ۱۰، دیگر فیلمهای پرمخاطب این ماه بودهاند.
این انتظار وجود دارد که مخاطبان آبانماه، از ۲ میلیون نفر عبور کند. بار اصلی این میزان استقبال نیز از کمدی هتل میرود که اکنون به تبلیغ دهانبهدهان توسط مخاطبان رسیده و این فیلم حتی در روزهای ابتدایی هفته نیز با استقبال خوبی مواجه میشود. ضمن اینکه استقبال از دیگر بازوهای اکران نیز خوب ارزیابی میشود و بنابراین رسیدن به بیش از ۲ میلیون مخاطب، در یکی از بهترین ماههای ششماه دوم سال، اصلا دور از انتظار نخواهد بود.
بدون دیدگاه