جبار آذین
جناب آقای صالحی، وزیر محترم ارشاد
امیدوارم کمی تا قسمتی از چنگ تبریک‌ها و گلدسته‌ها و دست‌بوسی‌های سهم‌خواهان و مجیزگویان که خود را در دوران غفلت‌ها، جهالت ها و سوداگری‌های حاکم بر سینما و تئاتر و موسیقی و تجسمی رها شده باشید. آنهایی که با نقاب‌های هنردوستی و خیرخواهی و سفارش و تحمیل وارد سازمان‌ها و تشکل‌ها و زیرمجموعه‌های مختلف هنری و سینمایی از جمله سازمان سینمایی و فارابی و خانه سینما… کرده‌اند و آنهایی که ادعای سرکردگی سینما را دارند،ولی جزتبریک وتسلیت وحضوردرضیافت ها و سکوت در برابر مسایل و مشکلات سینما، هنر دیگری ندارند.
گرچه نگارنده طی چندین یادداشت خطاب به شما درباره معضلات و اوضاع نابسامان فرهنگ و هنر و سینما و برخی راهکارهای برون رفت از بحران کنونی فضای آلوده فرهنگ و هنر نوشته‌ام  که نمی‌دانم، مانند وزرای پیشین آنها را دیدید و خواندید و یا دست‌کم برایتان نقل کرده‌اند، یا نه، با این حال لازم است که بازهم از منظر یادآوری به تاکید بنویسم که شما امروز در معرض یک امتحان دشوار و کارسترگ قرار دارید و یگانه راه سلامتی که می‌تواند شما را یاری بخشد و مانع به بن‌بست رسیدن‌تانشود، دستیابی عالمانه به شناخت درست موجودیت هنر و فرهنگ و اهالی هنر و قلم است که این مهم تنها به کمک خبرگان باسواد و متعهد و متخصص این حوزه‌ها محقق می‌گردد، مسیری جز این، بیراهه و  گمراهی و جاده منافقان زراندوز و مخربان فرهنگ کشور است.
صد البته پیشتر هم گفته و نوشته‌ام که اهالی هنر و قلم، از فرهنگ و هنر و سینمای دولتی، انتظار معجزه ندارند، ولی چنانچه سیاست بر دست و پای هنر و هنرمند زنجیرنزند و تحمیل جریان‌های اقتصادی و سیاسی و… اجازه دهد، شما می‌توانید با انتخاب درست و کارشناسی شده، معاونان، روسا و مدیران بخش‌های گوناگون هنری و سینمایی، ازخود و دولت آقای پزشکیان، خاطره‌ای خوش و نیک به جای گذارید.
آقای وزیر!
شما امروز در آستانه امر خطیر و تعیین‌کننده گزینش افراد مناسب و شایسته و لایق و باسواد و متخصص و متعهد برای اداره امورفرهنگی و هنری و سینمایی قراردارید.
لطفا از تجربه وزارت خود و تجارب و دانش اهالی هنر و نقد و قلم بهره ببرید و با راندن جماعت ناشایست و ریاکار که از دیروز به ناحق در نهادها و تشکل‌ها و سازمان‌های متصل به ارشاد نفوذ کرده‌اند استفاده کنید و با پاکسازی این عرصه ها و گزینش خردمندانه و کارشناسانه از طریق گفتمان و مشاوره و تعامل با آبرومندان و متخصصان هنر و قلم، انتخاب‌هایتان را اجرایی سازید.
به یاد داشته باشید که یک انتخاب غلط می‌تواند اعتبار شما و ارشاد را خدشه‌دار کند و چند اشتباه در این ارتباط، سقوط را در پی خواهد داشت. بنابر این آگاه و بردبار، دست مهر در دست صالحان هنر و قلم گذارید و هنر و فرهنگ و سینما و هنرمندان زخم‌خورده کشور را از کما رهایی بخشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *