هادی حجازیفر گفت: تئاتر عروسکی امکانی فوقالعاده برای پیشبرد کارها و تزریق فانتزی به ذهن بچهها بوده است؛ آرزوی من این است که یک کار کودک با عروسکها بسازم.
این بازیگر در گفت وگو با ایرنا، در توضیح علاقه خود به حوزه نمایش عروسکی و دبیری نوزدهمین جشنواره عروسکی تهران-مبارک بیان کرد: هر فعالیتی که به بحث عروسکها مربوط باشد را دوست دارم چراکه رشته اول من نمایش عروسکی است.
حجازیفر ادامه داد: فعالان این عرصه همه استادان من هستند و امیدوارم امسال و در تیرماه جشنواره را با کیفیت برگزار کنیم؛ آرزوی من این است که یک کار کودک با عروسک ها بسازم.
کارگردان فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» تصریح کرد: جشنواره عروسکی تهران-مبارک اتفاق فوق العاده ای است چرا که به تولیدات بچه های شهرستان بها داده می شود؛ طبعا آزمون و خطا بسیار زیاد خواهد بود و نمیتوانیم انتظار داشته باشیم که در همان اولین دوره به نتیجهای که میخواهیم برسیم. امیدوارم این پشتوانهسازی در سالهای دیگر هم ادامه داشته باشد و صرفا یک حرکت به واسطه فکر و ایده یک مدیر یا یک تهیهکننده نباشد. یعنی نگاه و جریانی برای تربیت نیروهای جدید باشد.
حجازیفر خاطرنشان کرد: مطمئنم همه بچههایی که امروز در این رویداد هستند در سالهای دیگر میتوانند خاطرهسازی کنند مانند ما که بسیار خاطره از کارهای قدیمی داریم. امیدوارم استادان این فضای اعتماد را ایجاد کنند.
وی اظهار داشت: وقتی آدمها مطمن باشند که یک جمع فکر سازندگی و پشتوانه سازی دارند طبعا برخی ذهنیت ها کنار میروند و این موضوع باعث میشود همکاری فشردهتر شود.
این بازیگر در پاسخ به این سوال که چرا به کار عروسکی علاقه دارد، یادآور شد: مردم و مخاطبها با عروسکها مهربانترند و خطاهایشان را میبخشند؛ یعنی عروسکها موجودانی مابین ما به عنوان انسان و مخاطبان به عنوان انسانها هستند که ما با آنها مهربانتر هستیم و به واسطه آنان راحتتر میشود مفاهیم را انتقال داد.
بازیگر فیلم سینمایی «بیهمهچیز» ادامه داد: نکته اینجاست که مخاطبان با عروسکها راحتتر ارتباط می گیرند به همین دلیل با آنان میخندند، گریه میکنند و باورشان میکنند تا این که من بازیگر این وسط باشم.
وی افزود: به نظرم تئاتر عروسکی امکانی فوقالعاده برای پیشبرد کارها و تزریق فانتزی به ذهن بچهها بوده است.
بازیگر فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز: ردخون» در توضیح ذهنیت خود در مورد فضای حاکم بر نمایش عروسکی گفت: معتقدم امروز وضعیت بد نیست و خوب است؛ البته که همیشه دوران گذاری وجود دارد. کیفیت و مسیری که نمایش عروسکی میرود باز هم ارتباط زیادی به کسانی که تصمیم گیر و تصمیمساز هستند دارد. در کل آدم امیدواری هستم و مطمئنم که اتفاقات خوبی میافتد.
اردیبهشت سال گذشته اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کرد که طی هماندیشی با هنرمندان، استادان و خانواده انجمن صنفی نمایشگران عروسکی خانه تئاتر، با حکم کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، هادی حجازیفر بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی تهران- مبارک منصوب شد.
پیشتر قرار بود که این جشنواره آذرماه سال گذشته برگزار شود که برگزاری آن بنابر درخواست هادی حجازیفر، دبیر جشنواره و موافقت کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به تیرماه سال جاری موکول شد.
بدون دیدگاه