‎حال اردشیر مجرد تاکستانی هنرمند نگارگر و گنجینه زنده بشری رو به بهبود است.
‎به گزارش مهر، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در تماس تلفنی با همسر اردشیر مجرد تاکستانی هنرمند پیشکسوت نگارگر، گنجینه زنده بشری در میراث ناملموس یونسکو و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت در جریان آخرین وضعیت جسمی این هنرمند قرار گرفت.
‎این هنرمند نگارگر پیشکسوت چند روز قبل به علت مشکل قلبی در بیمارستان بستری شد و شب گذشته ۱۹ تیر پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شد.
‎اردشیر مجرد تاکستانی متولد ۱۳۲۸ یکی از نقاشان مکتب مینیاتور است. وی نگارگر و محقق نگارگری و تذهیب و تشعیر فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای تجسمی است. وی نمایشگاه‌های انفرادی در زمینه نگارگری برگزار کرده و در بیش از بیست نمایشگاه گروهی در چندین نمایشگاه خارجی نیز حضور داشته است. در ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۹۹ اردشیر مجرد تاکستانی به همراه محمود فرشچیان و سه نفر دیگر از اساتید نگارگری ایران به عنوان گنجینه‌های زنده بشری، در فهرست میراث ناملموس یونسکو ثبت شدند.
‎وی مدرس مینیاتور در هنرستان‌های گرافیک دانشگاه تهران و از داوران نخستین دوسالانه نگارگری ایران است. از وی مقالاتی در زمینه ابروباد در دایره المعارف بزرگ اسلامی و تاریخچه تذهیب در دایره المعارف بزرگ شیعه به چاپ رسیده است. تاکستانی سرپرست کارگاه مرمت و صحافی سنتی نسخه‌های خطی و نفیس حرم فاطمه معصومه (س) است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *