9:48

این شب‌ها شاهد سبقت سریال‌های خارجی بر سریال‌های ایرانی در شبکه‌های مختلف تلویزیونی هستیم به صورتی که سه شبکه به صورت همزمان در حال پخش سریال‌های شبانه خارجی و آنتن دو شبکه به سریال‌های ایرانی اختصاص پیدا کرده است.
به گزارش ایرنا، این که سه شبکه یعنی شبکه‌های ۲، ۴ و ۵ همزمان آنتن خود را به سریال‌های خارجی اختصاص دهند، اتفاقی کم‌سابقه است.
سریال امداد کوهستان به کارگردانی دریک پینتکا، در سری جدید که محصول ۲۰۱۹ آلمان است به موضوع امدادرسانی می پردازد. این سریال از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه ۲ در حال پخش است.
پخش سریال چهار قسمتی نامیبیا؛ مبارزه برای آزادی از بامداد شنبه، ۱۱ دی آغاز شده است. پیش از این شبکه ۴ سریال خارجی هفت قسمتی بلندترین صدا به کارگردانی کری اسکوگلند را در حال پخش داشت.
با پایان مجموعه‌تلویزیونی روزگار جوانی، شبکه ۵ سریال خارجی باج را روی آنتن برد.
سریال باج که محصول ۲۰۱۷ کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان و آمریکاست و به کارگردانی اریک کن یول تهیه و تولید شده است.
این در حالی است که شبکه های ۱ و ۳ به سریال های ایرانی اختصاص دارد.
شبکه ۱ سریال ۳۴ قسمتی بعد از آزادی به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و تهیه کنندگی سعید سعدی را روانه آنتن کرده است.
شبکه ۳ دو سریال برف بی صدا می‌بارد به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و پلاک ۱۳ به کارگردانی آرش معیریان را در حال پخش دارد.
گروه فیلم و سریال شبکه ۵ از جمله گروه‌های فعال بوده و سریال‌های زیادی را تولید کرده است. در سال جاری از همین شبکه شاهد پخش سریال‌هایی چون روزگار جوانی، زن زندگی، مرد زندگی، روزهای آبی و نوروز رنگی بودیم.
حتی شبکه ۴ نیز سابقه تولید سریال ایرانی را دارد. مجموعه نمایشی رازهای یک خانه به کارگردانی حمید لبخنده اوایل دهه ۹۰ در شبکه چهار سیما تولید شد.
با توجه به آن که سریال‌های ایرانی در مقایسه با خارجی‌ها طرفداران بیشتری دارند، ضروری است مدیران سیما توجه بیشتری به چرخه سریال‌سازی داشته باشند.
بعضا شاهد بودیم که همزمان ۴ سریال جدید ایرانی از شبکه‌ها در حال پخش بوده است. توزیع سریال‌ها در طول سال باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان با آنتن‌های خالی از سریال‌های داخلی مواجه نشوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *