بانی‌فیلم: نگاهی به زندگی آرنولد شوارتزنگر هنرپیشه اتریشی‌تبار امریکایی یکی از نمونه‌های مثال زدنی برای موفقیت یک شخص در سایه پشتکار است.
امروز با اعلام عبور میزان دارایی آرنولد شوراتزنگر از مرز یک میلیارد دلار، می‌توان به زمانی اشاره کرد که این ورزشکار رشته پرورش اندام، در پایان دوران ورزشی‌اش، برای آزمودن بخت خود در سینما به آمریکا رفت.
او با سخت‌کوشی توانست کارش را با ایفای نقش‌های کوتاه شروع کند و گام به گام پیش رود تا به پرده سینماها راه یابد.
بازیگر اول نقش‌های غیرمتعارف -از آدم آهنی «ترمیناتور» تا نقش عجیب‌وغریب‌اش در «فراخوان کل» (total recall)- با اینکه فیزیک بدنی‌اش، گرفتن این نقش‌های خاص را برای او آسان‌تر می‌کرد اما، استفاده درست همین ویژگی از سوی فیلمسازی مثل جیمز کامرون بود که آرنولد را در رتبه‌ای بالاتر از دیگر بازیگران درشت اندام نقش‌های اکشن قرار داد.
شاید میلیاردر شدن آرنولد پس از گذشت ۵۴ سال فعالیت بازیگری، به لحاظ اقتصادی در مقایسه‌ با دیگر ثروتمندان، چندان رتبه بالایی نباشد اما انگیزه‌اش برای موفقیت تحسین‌برانگیز است تا جایی که به نوشته نشریه اقتصادی فوربس، زندگی واقعی آرنولد، اکشن‌تر از فیلم‌هایی‌ست که تا کنون بازی کرده!
فوربس در باره آرنولد و موفقیت اقتصادی‌اش نوشت: ستاره «ترمیناتور» و «پلیس مهد کودک» در یک خانواده فقیر در دهکده‌ای کوچک به نام پاپ در اتریش متولد شد، جایی که بعداً متوجه شد پدرش عضو حزب نازی بوده است!
آرنولد از عضلات پیچیده و جذابیت فیزیک بدن خود برای تاجگذاری قهرمانی و به دست آوردن عنوان «آقای جهان» در رشته پرورش اندام استفاده کرد. او این مقام را چهار بار دیگر تکرار کرد.
آرنولد پس از کسب این افتخارات ورژشی به هالیوود رفت و آن جا را فتح کرد. او توانست به فرمانداری کالیفرنیا که یک مقام ارشد سیاسی در آمریکاست برسد.
او در طول این مسیر، شهرت خود را به ثروت تبدیل کرد و وارد باشگاه میلیاردرها شود!

طبق برآورد فوربس، آرنولد با ۷۶سال سن، اکنون فردی ثروتمند با دارایی یک میلیارد دلار است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *