18:20

سعیده ذاکری، نویسنده، تهیه کننده و کارگردان پیشکسوت انیمیشن کشور و از مدیران سابق معاونت سیما و مرکز پویانمایی صبا  درگذشت.

در پی ایسنا، روابط عمومی مرکز صبا، خبر درگذشت سعیده ذاکری بر اثر ابتلا به کرونا را تایید کرد.

از آثار سعیده ذاکری می توان به انیمیشن «خدا لک‌لک‌ها را دوست دارد» اشاره کرد که آن را با همکاری مرحوم هما شکیبی و نویسندگی ارد عطارپور ساخته بودند.

در پی این خبر، همچنین محمدرحیم لیوانی ـ رئیس مرکز پویانمایی صبا ـ ضمن اظهار تسلیت به جامعه هنری کشور و خانواده صداوسیما، در این زمینه پیامی را نوشته است.

«انا لله و انا الیه راجعون
در واپسین  روزهای سال و در آستانه نوروز متاسفانه جامعه پویانمایی یکی از یارانش را ازدست داد. “سعیده ذاکری” هنرمند، کارگردان و مدیر اسبق گروه تولیدات دو بعدی مرکز پویانمایی صبا به دیدار حق شتافت.

مرحومه فارغ التحصیل رشته پویانمایی از دانشگاه صدا و سیما و از پیشگامان تولید پویانمایی تلویزیونی بود. مجموعه به یاد ماندنی “خداوند لک لک ها را دوست دارد” از یادگارهای ایشان در مقام کارگردانی به همراه شادروان “هما شکیبی” بود که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. او درعرصه مدیریت نیز دوران پر باری را پشت سر گذاشت و منشا خدمات بسیاری در راه اندازی تولیدات با کیفیت پویانمایی بود.

این فقدان غمبار را به همه همکاران محترم مرکز پویانمایی صبا و جامعه پویانمایی کشور صمیمانه تسلیت عرض می کنم و ضمن آرزوی رحمت الهی برای ایشان برای خانواده محترم آن مرحومه مغفوره  از درگاه خداوند بزرگ آرزوی صبر و سلامتی دارم.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *