16:03

چهار فیلم کوتاه ایرانی جشنواره‌هایی از کشورهای آمریکا، کانادا، هلند و ایتالیا پذیرفته شدند.
به گزارش رسیده، فیلم‌های کوتاه «ما تنها نیستیم» به کارگردانی اسماعیل جلایر و تهیه‌کنندگی پیمان شاه‌محمدی و اسماعیل جلایر، «منفیِ 3625» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین بابائیان، «هفت سال ده روز کم» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمید نوری، «دو روز» به کارگردانی پگاه ارضی و تهیه‌کنندگی پیمان شاه‌محمدی، در پانزدهمین جشنواره و بازار فیلم «رِد راک» آمریکا پذیرفته شدند.
این جشنواره به شکلی خلاقانه و کاملا معماری شده هر ساله در «یوتای جنوبی» برگزار می‌شود. در طول این سال‌ها به سرعت به یک جشنواره بین‌المللی با ارزش ورود بالا تبدیل شد و در سال 2009 و 2013 در فهرست جشنواره‌های برتر مجله معتبر و معروف «مووی مِیکر» قرار گرفت.
فیلم کوتاه «منفیِ 3625» پیش از این در اولین حضور مهم بین‌المللی‌اش در جشنواره رم ایتالیا Roma Creative Contest حضور داشت.
نکته قابل توجه این جشنواره حضور جوزپه تورناتوره، کارگردان برنده اسکار و خالق فیلم‌هایی همچون «سینما پارادیزو» و «مالنا» است که در مقام رئیس جشنواره حاضر است.
پیمان شاه‌محمدی تهیه‌کننده دو فیلم «ما تنها نیستیم» و «دو روز» در ادامه اشاره کرد: فیلم کوتاه «ما تنها نیستیم» که تجربه‌ای متفاوت در بستری بومی و پیرامون دنیای ماورا است، و همچنین فیلم کوتاه «دو روز» اولین حضور بین‌المللی‌شان را در «ردراک» تجربه می‌کنند. این دو فیلم در هر دو بخش مارکتینگ و بازار فیلم ردراک این رویداد قرار دارند.
جشنواره «رد راک» از تاریخ 18 تا 24 اکتبر 2021 در یوتای آمریکا برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *