13:32

مسعود ولدبیگی که در کنار عبدالله اسکندری به عنوان طراح چهره پردازی در سریال «مختارنامه» حضور داشت، در همین سریال توسط دوست و همکار خود گریم شد و مقابل دوربین رفت.

به گزارش ایسنا، مسعود ولدبیگی اگر چه استاد چهره پردازی بود و اغلب هنرمندان او را با نقش‌هایی که بر صورتشان نشانده بود، به یاد می‌آورند، اما او در بازیگری هم استادانه ظاهر می‌شد و در چندین پروژه علاوه بر پشت دوربین در جلوی دوربین هم هنرنمایی کرده است.

سریال «مختارنامه» از جمله آثاری است که زنده یاد ولدبیگی هم در طراحی گریم آن مشارکت داشته و هم بازیگر آن بوده است. مرحوم ولدبیگی در این سریال در کنار دوست و همکارش، عبدالله اسکندری مسوولیت چهره پردازی این سریال تاریخی را برعهده داشت و نقش (نجده بن عامر، سر دسته خوارج) را نیز ایفا کرد. اسکندری مرحوم ولدبیگی را برای این نقش گریم کرد تا به این ترتیب تصویر این دو استاد چهره پردازی در کنار هم و در حالی که یکی مشغول گریم دیگری است، ماندگار شود.

مرحوم ولدبیگی در پشت صحنه «مختار نامه»
مرحوم ولدبیگی در پشت صحنه «مختار نامه»
گریم رضا رویگری در سریال «مختار نامه»

به گزارش ایسنا، مسعود ولدبیگی (پدر سحر ولدبیگی بازیگر ) متولد سال ۱۳۱۴ دیروز سه‌شنبه، (۲۱ اردیبهشت‌ماه) از دنیا رفت.

ولدبیگی که برای چهره‌پردازی فیلم‌های «از کرخه تا راین»، «پرده آخر» و «زشت و زیبا» سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفته بود، طراحی چهره‌پردازی سریال هایی چون «ستایش ۱»، «معراجی ها» و «سقوط یک فرشته» را هم عهده دار بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *