16:55

نخستين مرحله بسته حمايتي اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه لحظاتي پيش (سه شنبه ۳۰ آذر ماه) به مناسبت شب يلدا به حساب متصل به هنر کارت اعضاي صندوق اعتباري هنر واريز شد.
به گزارش رسیده، پیرو اعلام قبلی سیدمجید پوراحمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، مبلغ این واریزی برای هنرمندان دارای نشان درجه یک عضو صندوق سه میلیون تومان و برای سایر اعضا یک میلیون است که به حساب متصل به هنر کارت اعضا واریز شد.
بر این اساس، تمامی اعضای تایید شده صندوق اعتباری هنر که دارای حساب هنر کارت هستند مشمول دریافت این کمک هزینه (به مناسبت شب یلدا) هستند.
همچنین متقاضیان جدید که از دی سال ۱۳۹۹ تا ۱۵ دی ۱۴۰۰ نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام در سایت صندوق اقدام و پس از بررسی مدارک کد عضویت دریافت نمایند نیز از بسته حمایتی برخوردار خواهند شد.
اعضای جدید پس از دریافت کد عضویت تا ۳۰ دی ۱۴۰۰ فرصت دارند در سامانه هنرکارت ثبت نام کنند.
صندوق اعتباری هنر در ایام همه‌گیری کرونا حمایت از اعضای تحت پوشش را اولویت نخست قرار داد. بر این اساس با ارائه تسهیلات و ارائه بسته‌های حمایتی تلاش نمود اندکی از خسارت های وارده به حوزه فرهنگ و هنر را جبران نماید.
بسته حمایتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در دو بخش بلاعوض و تسهیلات تعریف شده است.
در بخش بلاعوض شامل پرداخت و واریز یک میلیون تومان به مناسبت شب یلدا، یک و نیم میلیون به عنوان عیدی و یک میلیون و یکصد هزار تومان به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در اردیبهشت سال آتی اجرایی خواهد شد.
همچنین بسته حمایتی هنرمندان دارای نشان درجه یک در اولین مرحله به مبلغ سه میلیون تومان است که امروز به حساب هنر کارت این عزیزان واریز شد. همچنین مبلغ پنج میلیون تومان به عنوان عیدی و به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) چهار میلیون تومان به این عزیزان تقدیم خواهد شد.
بخش دوم بسته حمایتی به تسهیلات بدون بهره در طرح‌های مختلف «یادمان»، «شمیم» و «جوانه» اختصاص دارد.
در طرح یادمان تسهیلات ضروری و معیشتی (بدون بهره با کارمزد ۲ درصد) به اعضای واجد شرایط به میزان ۸ تا ۱۵ میلیون تومان با دو سفته بانکی پرداخت خواهد شد.
در طرح شمیم و جوانه پرداخت ۳۰ میلیون وام (بدون بهره با کارمزد ۲ درصد) همراه با ۵ میلیون بلاعوض به اعضایی که از مهر سالجاری تا پایان اسفند ۱۴۰۱ ازدواج کنند یا صاحب فرزند شوند اعطا خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *