10:15

کارگردان نمایش «اهل هوا» که در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود معتقد است با هزینه‌هایی که سر به فلک زده فروش گیشه تئاتر پاسخگوی دخل و خرج گروه‌ها نیست.
محمد حاتمی کارگردان نمایش «اهل هوا» نوشته مریم تاجیک که از ۲۷ بهمن در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه رفته است، درباره این اثر نمایشی به مهر گفت: «اهل هوا» درباره قتل‌های ناموسی است. یک بومی‌سازی در این نمایش انجام شده و روایت در جنوب ایران شکل گرفته و به اتفاقات بین عشیره‌ها می‌پردازد.
وی درباره روند تولید نمایش «اهل هوا» توضیح داد: نزدیک به ۲ ماه روند تولید این نمایش طول کشید که البته تمام ۲ ماه صرف تمرین نمایش نشد. بلکه این مدت زمان شامل مرحله انتخاب بازیگر و همچنین شروع و انجام تمرین‌ها شد.
حاتمی درباره تولید تئاتر در شرایط اجتماعی و اقتصادی کنونی، متذکر شد: به دلیل مسائل اجتماعی و اقتصادی جامعه تولید تئاتر خیلی سخت شده است. هزینه‌های تولید تئاتر سر به فلک زده است و همه هزینه‌ها ۱۰ برابر شده است و این امر به تئاتر لطمه می‌زند.
این کارگردان و بازیگر تئاتر درباره وضعیت اجرای آثار نمایشی در شرایط فعلی تأکید کرد: تئاتر زمین تا آسمان با سینما فرق دارد و باید حتماً روی صحنه باشد و اجرا شود. تئاتر با آموزش، تفکر و اندیشه سر و کار دارد و تعطیل شدنی نیست اما جا انداختن اینکه هنر تئاتر باید همیشه در سبد فرهنگی خانواده‌ها باشد سال‌ها زمان می‌برد.
این هنرمند با سابقه عرصه تئاتر تصریح کرد: با شرایط اقتصادی موجود فروش گیشه تئاتر در سالن‌های کوچک تأمین‌کننده هزینه‌های گروه و پاسخگوی دخل و خرج کار نیست مگر اینکه اتفاق خاصی بیافتد. فقط هنرمندان و گروه‌های تئاتر تلاش می‌کنند تا چراغ تئاتر روشن بماند و اهمیت تئاتر در کشور را نشان دهند.
حاتمی در پایان درباره وضعیت تبلیغات نمایش «اهل هوا» اظهار کرد: از روش‌های ۲۰ سال پیش برای تبلیغات تئاتر استفاده می‌کنیم.
نمایش «اهل هوا» با حضور بهنام شرفی، جواد یحیوی، هدیه محقق، لاله کریمی، ساعت ۱۹:۱۵ در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *