23:10

بانی‌فیلم: بهار طبیعت و آغاز سال نو خورشیدی و نوروز باستانی ایرانیان، از موضوعات مورد علاقه دیگر کشورهای دنیاست.
به گزارش بانی‌فیلم، سایت historyphotographed به مناسبت فرا رسیدن نوروز عکس‌های زیبایی را از بناهای تاریخی اصفهان منتشر کرده و شرحی نیز از این جشن باستانی آورده است.

***

عید نوروز مبارک!
سال نو ایرانی نیز اولین روز بهار است. Earthpix به مناسبت این جشن باستانی ایرانیان، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از عکس‌های ایران را که توسط ایدا ون موستر عکاسی شده، گردآوری کرده است.
ما برای همه جامعه ایرانی آرزوی صلح، رفاه و زندگی سرشار از تندرستی داریم.
ایرانیان دست‌کم به مدت ۳۰۰۰ سال است که با فرارسیدن نخستین روز بهار «سال نو»شان را جشن می‌گیرند. ما عمیقاً آن را ریشه در آیین‌ها و سنت‌های دینی ایرانیان می‌دانیم.
به جز ایران بسیاری از فرهنگ‌های آسیایی نیز نوروز را نیز جشن می‌گیرند؛ عراق، هند، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، آذربایجان، قزاقستان و قرقیزستان.
پشت هر وسیله‌ای که در سفره «هفت سین» گذاشته شده معنایی نهفته است؛ سیر نشانه سلامتی، سکه نمادی از برکت و شکوفایی، سماق نشانه زندگی، سنجد نشان عشق، سیب نشانه زیبایی و مهربانی، سبزه نشانه تازگی وسمنو نشانه برکت.
در کنار اینها ایرانیان وسیله‌های دیگری را نیز در سفره هفت‌سین می‌گذارند؛ آینه به نشانه نور و روشنایی، دیوان حافظ و قرآن به نشانه‌های ایمان و اعتقاد، شمع به نشانه نور فکر، ماهی نشانه زندگی، تخم مرغ رنگ شده به نشانه باروری، سرکه نشانه صبر و شادی و سنبل نشانه بهار.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *