15:48

نخستین جلسه شورای نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد در سال جدید با حضور اعضای شورا و همچنین اعطای نشان درجه یک هنری به سیمون آیوازیان، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای جلسه شورای نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد موسیقی، که امروز یکشنبه دوم خرداد برگزار شد.
سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح درجه یک هنری به سیمون آیوازیان هنرمند موسیقی و عکاس که از شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران است، به این هنرمند اعطا شد.
در جلسه شورای نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد موسیقی، آزمون چهار متقاضی دریافت مجوز آموزشگاه برای تهران برگزار شد و ۱۱ پرونده افراد متقاضی برای دریافت مجوز آموزشگاه‍‌های موسیقی در استان ها ارزیابی شد.
جلسه نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد موسیقی با حضور داود گنجه ای، سیمون آیوازیان، احمد صدری، کیاوش صاحب نسق، حسن ریاحی، محمد اله یاری(مدیرکل دفتر موسیقی) و علی اکبر صفی پور، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری برگزار شد.

سیمون آیوازیان در یک نگاه
سیمون آیوازیان (زاده ۱۳۲۳ خورشیدی در بندر انزلی)، استاد دانشگاه و مدرس گیتار و معماری، نوازندهٔ گیتار کلاسیک و فلامنکو و عکاس ایرانی ارمنی‌تبار است.
وی با اولین استاد فلامنکوی خود خوان آلبا در سن ۲۱ سالگی آشنا شد و پنج توکه از توکه‌های معروف اسپانیایی را نزد او آموخت.
این هنرمند به موازات گیتار فلامنکو به یادگیری گیتار کلاسیک نیز ادامه میداد. مدتی نزد آلیریو دیاز گیتاریست بنام ونزوئلایی که در اواخر دستیار سگوویا بوده‌است درس‌هایی را به صورت خصوصی فرا گرفت. سپس از توصیه‌های تخصصی جولیان بایزنتین که از شاگردان ممتاز جولیان بریم می‌باشد برای مدت کوتاهی استفاده کرد. از سال‌های ۴۵ تا ۴۸، ۴ مدال طلای نوازندگی گیتار از مسابقات دانشگاه‌ها و اموزشگاه‌های عالی کشور کسب کرده‌است. ضمن آنکه جایزه ویژه داوران کنگره دانشجویی (دانشجویان خارجی) را در مادرید کسب کرده‌است. در بین سال‌های ۱۳۵۵ تا ۱۳۵۷ از محضر ژان دورینگ که از شاگردان نارسیسو یپس و شاگرد ممتاز کنسرواتوار پاریس بود استفاده کرد و بین سال‌های ۱۳۴۳ تا ۱۳۵۴ بیش از ده کنسرت گیتار به صورت تکنوازی و همنوازی (دوئت) اجرا کرد.
سیمون آیوازیان در بسیاری از جشنواره‌ها و مسابقات نوازندگی گیتار کلاسیک و فلامنکو شرکت داشته و بارها به عنوان سخنران در جشنواره‌ها و همایش‌ها حضور پیدا کرده‌است. از وی در مراسم‌هایی تجلیل به عمل آمده‌است. از آن جمله می‌توان به جشنواره‌های فجر، جوان، مسابقات گیتار کلاسیک و فلامنکو ایران، همایش سراسری فلامنکو ایران و جشنواره گیتار نوازان اصفهان اشاره کرد.
او در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در سال ۱۳۸۴ مورد تقدیر قرار گرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *