نسرین مرادی بازیگر سریال:

10:43

نسرین مرادی، بازیگر «نون خ» معتقد است: اگر تلویزیون بارها «نون خ» را پخش کند همچنان بینندگان زیادی آن را تماشا می کنند.
مرادی همکاری با سعید آقاخانی، کارگردان مجموعه «نون خ» را لذت بخش دانست و به ایسنا گفت: تجربه همکاری با سعید آقاخانی برایم خیلی خوب بود. اعتقادم این است که هر کاری تجربه جدیدی است. آقای آقاخانی چون خودش بازیگر است، بازیگری را خوب می فهمد. همچنین به خوبی می تواند بازیگران را هدایت کند. از سوی دیگر ایشان بسیار باهوش است و اخلاق حرفه ‌ای را رعایت می ‌کند؛ به عبارت بهتر درواقع یار بازیگر است و البته این توانایی را دارد که از خودش هم ایده‌ های جدیدی ارائه بدهد.
بازیگر نقش فریده در «نون خ» با اعلام اینکه سری چهارم این مجموعه توسط سعید آقاخانی ساخته می شود اما زمان آغاز ساخت مشخص نیست، در پاسخ به اینکه بازپخش سه فصل از «نون خ» که اخیرا از شبکه آی فیلم به پایان رسید را دنبال می کرده است؟ گفت: قطعا این کار را دنبال کردم، مگر می شود «نون خ» را ندید.
مرادی در پاسخ به این پرسش که خودتان طی مدتی که با «نون خ» همراه بودید، چه بازخوردهایی از نقشتان از سوی مخاطبان گرفتید؟ خاطرنشان کرد: نظر مردم برایم خیلی جالب بود. در مجموع «نون خ» بازخوردهای خیلی خوبی داشت؛ هم بزرگترها و هم کودکان مخاطب «نون خ» بودند و کار را دنبال می کردند و دوست داشتند. طنز سریال، بیشتر کمدی موقعیت بود؛ درواقع کمدی اش به گونه ای بود که همه سنین را شامل می شد و مشکل ممیزی برای سنین پایین نداشت. فکر می ‌کنم اگر این سریال بارها بازپخش شود، باز هم بینندگان زیادی به تماشای آن می نشینند.
این بازیگر سپس درباره کاراکتر فریده و نداشتن لهجه کردی برخلاف سایر کاراکترها توضیح داد: قبل از سریال «نون خ» با آقای آقاخانی کار کرده بودم و ایشان از من شناخت داشتند؛ بنابراین نقش فریده را پیشنهاد دادند و من هم پذیرفتم. من اصالتا کُرد نیستم، البته با تمرین می توانستم لهجه کردی بگیرم اما آقای آقاخانی پیشنهاد دادند که چون اصالتا ترک هستی، شما را به عنوان عروس ترک معرفی می کنیم و من هم با اشتیاق قبول کردم. خودم شخصا فریده را با لهجه ترکی دوست داشتم. نقش فریده افت و خیز زیادی داشت و این شخصیت در رفتارش از ویژگی های خاصی برخوردار بود؛ به عنوان مثال به محیط زیست علاقه داشت، حیوان دوست بود، به خانواده اهمیت می داد و البته شخصیت جدی‌ای هم داشت. وجود چنین نکات ریز و ظریفی در این کاراکتر باعث شد که مشتاق باشم تا نقشش را بازی کنم.
این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین در زمینه نمایش عشق و علاقه زوج های جوان در سریال های خانوادگی تلویزیون و رابطه میان فریده و همسرش (کیوان) که روابط عاطفی خیلی پررنگی در هر سه فصل «نون خ» داشتند توضیحاتی ارائه داد.
او درباره اهمیت و جذابیت این موضوع برای خودش اظهار کرد: نکته مهمی است. نسل های گذشته خیلی عاشقانه با هم زندگی می کردند و از عهده مشکلات بر می‌ آمدند اما متاسفانه این روزها شاهد کمرنگ شدن این موضوع میان زوج ها هستیم و معمولاً در برابر مشکلات زندگی خیلی زود کوتاه می آیند و این توانایی را ندارند که در کنار هم بایستند و مبارزه کنند. پدر و مادر خود من با وجود تمام مشکلات، عاشقانه در کنار هم بودند. عشق کیوان و فریده برای خود من خیلی جالب بود و جذاب به نظر می رسید.
مرادی در ادامه همین بحث درباره حساسیت های کاراکتر فریده و بهانه گیر بودنش در «نون خ» گفت: به نظرم فریده بهانه گیر نبود. خانم ها وقتی توجه نبینند یا احساس خطر کنند، عکس العمل نشان می دهند. فریده هم یک زن شرقی و خانواده دوست بود و با بهانه گیری ها و قهر کردن ها اعتراضش را به اَشکال مختلف نسبت به اتفاقاتی که در اطرافش و به خصوص در رابطه با همسرش می‌ افتاد، نشان می داد.
وی ادامه داد: البته کاراکتر فریده در سری سوم «نون خ» بیشتر به چشم آمد و نقشش پررنگ تر شد. در کل یکسری کاراکترها در قصه سریال، ثابت بودند و حضورشان می توانست با پیش رفتن اتفاقات پررنگ تر شود. شخصیت فریده هم این قابلیت را داشت، به همین دلیل حضورش در قصه پررنگ‌ تر شد. به هرحال همه شخصیت های سریال به نوعی قصه را تکمیل می کردند و نمی شد آنها را حذف کرد.
بازیگر «نون خ» درباره حضورش در فصل سوم و شرایط دشواری که به همراه داشت، یادآور شد: ما شش ماه سر پروژه بودیم که زمستان هم بود و در سرمای سخت، تولید به کندی پیش می‌ رفت. از سوی دیگر، خارج از تهران بودیم و تعداد زیادی بازیگر باید مقابل دوربین می رفتند اما با وجود یک تیم خوب و داشتن روحیه همدلی، سختی کار کمتر دیده می شد و همه از این همکاری لذت می بردند.
مرادی سپس به خاطره های بازی در سریال «نون خ» اشاره کرد و گفت: خاطره در کار زیاد است اما اینکه به عنوان مثال مجبور باشی با حیوانات مقابل همه بیرون بروی و معاشرت کنی، خودش خاطره است. بچه آهویی را که سر صحنه می آوردند خیلی مظلوم بود و انگار با نگاه معصومش می گفت با من چه کار دارید؟!
بازیگر نقش فریده در «نون خ» در پاسخ به اینکه فکر می کند ساخت سریال ‌هایی مثل «نون خ» چقدر می تواند در دیده شدن بازیگران استانی موثر باشد؟ بیان کرد: قطعا بی‌ تأثیر نیست. گروه همکاران استانی که در این سریال حضور داشتند، اینگونه نبود که گذری بیایند و بروند، بلکه بازیگران توانمندی بودند و کاملا حرفه ای کار می کردند. اتفاقاً بازی هایشان هم خیلی به چشم آمد. به نظرم اگر قرار است سریالی در خارج از تهران تصویربرداری شود، بهتر است از نیروهای همان استان هم استفاده کنند، در این صورت به بازیگران توانا اما ناشناخته استانی این فرصت داده می شود تا کارشان را به صورت حرفه ای ادامه بدهند و به آینده امیدوار باشند.
نسرین مرادی در پایان درباره جدیدترین کارش برای تلویزیون گفت: این روزها مشغول بازی در سریال مناسبتی «تب و تاب» به کارگردانی داریوش مختاری هستم که قرار است در ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیما پخش شود.
نسرین مرادی فارغ التحصیل لیسانس بازیگری از دانشگاه تهران است. او فعالیت هنری اش را از تئاتر آغاز کرد و اکنون در سینما و تلویزیون حضور دارد. مرادی همسر کامبوزیا پرتوی، بازیگر، فیلمنامه نویس و کارگردان فقید کشورمان بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *