بانی‌فیلم: با مشخص شدن حضور فیلم «دانه انجیر مقدس» ساخته محمد رسول‌اف در بخش اصلی جشنواره کن امسال، پرسشی در میان علاقمندان سینما مطرح شد که آیا این کارگردان ممانعتی برای سفرش به فستیوال کن خواهد داشت؟
امروز به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم به نقل از یکی از تهیه‌کنندگان ایرانی اعلام شد که محمد رسول‌اف هم اکنون در اروپاست تا برخی موارد مربوط به فیلمش را به انجام رساند.
به گفته این تهیه کننده ایرانی مستقر در اروپا که نخواست نامش عنوان شود، محمد رسول اف کارگردان شناخته شده ایرانی به تازگی به اروپا آمده است تا بقیه کارهای پست پروداکشن فیلم خود (دانه انجیر مقدس) را به اتمام برساند.
هنوز بخشی از کارهای تکنیکی این فیلم به پایان نرسیده است. بنا به گفته همین منبع، محمد رسول‌اف با پاسپورت ایرانی‌اش به اروپا مسافرت کرده.
همچنین برمبنای شنیده‌ها به احتمال بسیار قوی فیلم «دانه انجیر مقدس» که در بخش مسابقه کن ۲۰۲۴ حضور دارد در هفته دوم این جشنواره به نمایش در خواهد آمد.
قرار است محمد رسول‌اف کارگردان این فیلم هم در جشنواره کن حضور داشته باشد.
بنا به گفته پخش کننده فیلم، این اثر نیز چون فیلم های قبلی این کارگردان، بر گرفته از مسایل روز ایران بوده و به زندگی خانواده یک قاضی و خانواده‌اش می‌پردازد که با پیچیدگی کافکایی دستگاه های حاکمه و… روبرو بوده و با کشمکش همراه است.


از سوی دیگر و در خبری دیگر این که فیلم کارگردان مهم ایرانی، علی عباسی (کارآموز) که به زبان انگلیسی ساخته شده و محصول مشترک چند کشور است در هفته اول جشنواره فیلم کن، نمایش رسمی خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *