9:59

رویا فتحی، مدیر فرهنگسرای سرو از پایان داوری جشنواره «بانوی ایران زمین» و معرفی نفرات برتر این رویداد هنری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای سرو، نخستین جشنواره نمایش رادیویی «بانوی ایران زمین» به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 با موضوع حیا و ارزش‌های فردی و اجتماعی آن همزمان با هفته عفاف و حجاب در تیرماه 1400 برگزار شد.
این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نسبت به این مقوله مهم برنامه‌ریزی شد و شامل بخش‌های مختلفی با محوریت صدا و رادیو بود که می‌توان به «گزارش برنامه ترکیبی رادیویی»، «نمایش رادیویی» و «روایت داستانی» اشاره کرد. علاوه بر این، بخش ویژه جشنواره بانوی ایران زمین، «خلاقیت در دوبله» بود.
رویا فتحی، مدیر فرهنگی هنری منطقه 6 و رئیس فرهنگسرای سرو با اشاره به استقبال گسترده از این رویداد گفت: در نخستین جشنواره «بانوی ایران زمین» شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی مردم، هنرمندان و علاقه‌مندان به عرصه صدا و اهالی رادیو بودیم و بیش از 200 اثر با محوریت موضوعات اعلام شده به دبیرخانه این جشنواره رسید. علاوه بر این شاهد آثار از رده‌های سنی مختلف به ویژه در رده سنی نوجوانان بودیم که بسیار امیدبخش بود.
وی اضافه کرد: با برگزاری این جشنواره ظرفیت‌های بسیار بالای هنر صدا در بیان مفاهیم مهم نظیر عفاف و حجاب نمایان شد و هم‌چنین شاهد استعدادهای بسیار خوبی در این زمینه بودیم که می‌توانند عرصه صدا و رادیو را با جدیت بیشتری در آینده دنبال کنند. امیدواریم با برگزاری این جشنواره در سال‌های بعدی بتوانیم مقوله عفاف و حجاب را در قالب هنر صدا بهتر منعکس کنیم.
فتحی با اشاره به داوری آثار گفت: داوری جشنواره با حضور آقایان فریبرز صفی، افشین فکوری و مجید حیدری در روزهای گذشته برگزار شد. هیئت داوران این جشنواره از اهالی باسابقه رادیو و عرصه صدا هستند که در این زمینه صاحب‌نظراند. بر این اساس و با پایان داوری آثار رسیده، منتخبان این دوره از جشنواره مشخص شدند.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 6 تاکید کرد: از آنجا که به دلیل شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌هایی در برگزاری برنامه‌های حضوری وجود دارد، امکان برگزاری مراسم اختتامیه برای تجلیل از آثار و نفرات برتر وجود ندارد. به همین دلیل اسامی نفرات برتر اعلام شده و جوایز آنان تقدیم‌شان می‌شود.
نفرات برتر جشنواره «بانوی ایران زمین» به این شرح هستند:

نفرات برتر صدا، بانوان:
نفر اول: نرگس منکاوی با اثر «طراوت احساس:
نفر دوم: سپیده شعبان با اثر«حیا چشم»
نفر سوم: رامونا مسلمی با اثر «ترنم زندگی»

مجری برتر خانم:
رقیه علیزاده

نفرات برتر صدا، آقایان:
نفر اول: احسان کریمی با اثر «تاریخچه حجاب در جهان»
نفر دوم: جواد محمودی با اثر «گل و غنچه»
نفر سوم: داریوش پارسانژاد

مجری برتر آقا:
اسماعیل رضایی با اثر «طراوت احساس»

نویسندگان برتر:
نفر اول: مریم شیرمردان با اثر «دست‌های خالی»
نفر دوم: مهناز بهروزیان با اثر «ماندانا»
نفر سوم: رضا فقیهی با اثر «قصه‌های غمناک چهار دیواری»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *