10:00

بانی‌فیلم – دیبا داودی: چنانچه دوستدار سینمای کلاسیک باشید و علاقمند به تماشای فیلم‌های تاریخ سینما، به احتمال زیاد کلاسیک «صبحانه در تبفانی» را دیده‌اید؛ فیلمی به کارگردانی بلیک ادوارز و با بازی آدری هپبورن و جورج پِپارد.
این فیلم که اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته ترومن کاپوتی داستان دختری به نام هالی را می‌گوید که به عشق هنرپیشگی در فیلم‌ها راهی هالیوود می‌شود اما پس از سرخوردگی در این راه، عازم نیویورک می‌شود و در آنجا در همسایگی‌اش با نویسنده جوانی به نام پل وارجک آشنا و زندگی‌اش دچار دگرگونی می‌شود…
سایت vintagemoviestars با انتشار عکسی از پشت صحنه «صبحانه در تبفانی» که آدری هپبورن را در حال تکمیل گریم خود را نشان می‌دهد، حرف‌های این بازیگر سینمای کلاسیک را در مورد تردیدهایش برای پذیرفتن نقش هالی گولایتلی که در مصاحبه با نیویورک تایمز گفته بود بازنشر داده است.
هپبورن گفته بود: “من کتاب را خوانده بودم و آن را بسیار دوست داشتم. اما به شدت از اینکه برای این نقش مناسب نباشم دچار وحشت شده بودم. فکر کردم فاقد حس درست کمدی هستم. این نوع نقش‌ها معمولا نیاز به یک بازیگر با شخصیت برون گرا دارد. در حالی که من نه تنها آدم برون گرا نیستم. بلکه خیلی هم درون گرایم! این نوع نقش‌ها از نطر من دارای پیچیدگی‌هایی هستند که به نظر من دشوار است. فکر نمی‌کردم تکنیک کافی برای ایفای نقش هالی را داشته باشم. اما همه به من فشار آوردند تا این کار را انجام دهم. من هم همین کار را کردم!”
گفتنی‌ست که فیلم سینمایی «صبحانه در تیفانی» را بلیک ادواردز برای کمپانی پارامونت پیکچرز ساخت. فیلم دو جایزه اسکار بهترین موسیقی و بهترین صداگذاری را در سال ۱۹۶۱ گرفت و آدری هپبورن تنها نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

1961: Belgian-born actor Audrey Hepburn (1929 – 1993) lowers her sunglasses in a still from director Blake Edwards’ film, ‘Breakfast at Tiffany’s.’ (Photo by Paramount Pictures/Fotos International/Getty Images)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *