12:10

«آلار کاریس» مدیر موزه ملی استونی با کسب ۷۲ رای از ۱۰۱ رای نمایندگان در انتخابات پارلمانی، به مسند ریاست جمهوری این کشور تکیه زد.
به گزارش ایرنا به نقل از مجله آرت نیوز، کشور استونی این بار رئیس جمهور خود را به دور از فضای سیاسی و در دنیای هنر یافت و آلار کاریس (Alar Karis) مدیر موزه ملی استونی در تارتو به عنوان ششمین رئیس جمهوری این کشور انتخاب شد.
وی به عنوان تنها کسی که برای این مقام تشریفاتی نامزد شده بود، در دور نخست انتخابات که روز دوشنبه (۸ شهریور) برگزار شد نتوانست حد نصاب ۶۸ رای از نمایندگان را کسب کند اما دیروز (سه‌شنبه) در دور دوم رای گیری‌ها موفق شد با به دست آوردن ۷۲ رای از ۱۰۱ رای برنده کارزار تک نفره انتخابات شود. کاریس ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر ۱۴۰۰) با جایگزین کردن کریستی کالیولاید، به مسند ریاست جمهوری تکیه خواهد زد.

کاریس از سال ۲۰۱۸ مدیر موزه ملی استونی بوده است که تاریخ، فرهنگ و سنت‌های مردمان این کشور را به نمایش می‌گذارد. وی پیش از آن که به مقام ریاست موزه ملی استونی برسد، در دانشگاه علوم زندگی استونی و دانشگاه تارتو در رشته ژنتیک مولکولی و زیست شناسی تکوینی مشغول به فعالیت بود و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ مقام حسابرسی کل را در دولت استونی برعهده داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *