13:29

سینما‌های فرانسه بعد از بازگشایی در نوزدهم می، با استقبال مخاطبان هنر هفتم مواجه شدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ورایتی، سینما‌های فرانسه با گذشت شش روز از بازگشایی در تاریخ نوزدهم می، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته و حدود ۲.۱ میلیون مخاطب داشته است. این درحالی است که سینما‌های این کشور بیش از ۶ ماه تعطیل بوده است. این میزان از استقبال با توجه به محدودیت‌های فعلی که در فرانسه برای مراکز فرهنگی در نظر گرفته شده از جمله محدودیت ظرفیت ۳۵ درصدی و منع رفت آمد از ساعت ۹، رقم قابل توجهی است.
در حالی که سینما‌های فرانسه، خالی از فیلم‌های پرفروش و محبوب آمریکایی هستند، مخاطبان فرانسوی به سمت تماشای فیلم‌های منتقد پسند رفته اند که از جمله آن‌ها می‌توان به «خداحافظ مورونز» به کارگردانی آلبر دوپنتل اشاره کرد. این فیلم سینمایی در جوایز سزار، که به اسکار فرانسه معروف است، ۷ جایزه دریافت کرد.
«خداحافظ مورونز» یکی از چندین فیلمی است که در هفته گذشته در فرانسه دوباره اکران شده است. علاوه بر این فیلم، «DNA» یکی از آثار منتخب جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰، «یک دور دیگر» توماس وینتربرگ، «مارپیچ» چارلین فیویر و فیلمی دیگر به کارگردانی نیکلاس از جمله آثار اکران شده هستند.
فیلم انیمه ژانپی «دیو کُش» که در تعدادی زیادی از بازار‌های سینمایی جهان موفق عمل کرد در گیشه فرانسه جایگاه دوم را کسب کرد و پشت سر فیلم کمدی آلبر دوپنتل قرار گرفت. سینما‌های فرانسه در مقایسه با سال گذشته که برای اکران فیلم «انگاشته» کریستوفر نولان بازگشایی شدند، در وضعیت بهتری قرار دارند.
در ژوئن سال ۲۰۲۰، وقتی سینما‌های فرانسه بازگشایی شدند، ده روز طول کشید که میزان مخاطبان آن‌ها به یک میلیون برسد. اریک مارتی در مرکز آماری کام اسکور فرانسه می‌گوید که از چهارشنبه تا یکشنبه ۱.۶ میلیون بلیت فروخته شده که در مقایسه با سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ فقط ۲۳ درصد کاهش داشته است.
در مقایسه با دیگر بازار‌های اروپایی، فرانسه بهترین عملکرد در بازگشت به شرایط عادی را داشته است. آلمان هنوز به بازگشایی سینما‌ها اقدام نکرده و میزان پذیرش سینما‌ها در ایتالیا نیز ۷۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است. انگلستان وضعیت بهتری نسبت به دیگر بازار‌های اروپایی داشته و در مقایسه با ماه می‌ سال ۲۰۱۹ به طور میانگین ۲۰ الی ۳۰ درصد کاهش فروش به ثبت رسانده.
انتظار می‌رود فروش سینمای فرانسه با کاهش محدودیت‌ها و افزایش ظرفیت به ۶۵ درصد در نهم ژوئن، دوباره به وضعیت بهتری برسد. محدودیت‌ها در این کشور از ۳۰ ژوئن به طور کلی برداشته خواهند شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *