12:06

قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی برای طراحی کاراکتر (شخصیت) و محصولات مختلف فرهنگی، هنری مرتبط با جام جهانی ۲۰۲۲ دوحه فراخوان می‌دهد.
رییس کارگروه مد و لباس کشور در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به مسئولیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هماهنگی های جامعی که بین وزارت ورزش و جوانان، وزارت فرهنگ و همچنین فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته، به زودی و پس از نهایی شدن شعار رسمی تیم ملی جمهوری اسلامی در جام جهانی دوحه که توسط فدراسیون انجام می پذیرد، طراحی کاراکتر برای محصولات فرهنگی و هنری طی فراخوان صورت خواهد گرفت.
سیدمجید امامی افزود: همچنین فراخوان طراحی برای لباس و ملزومات هواداری، نمادها، هدایا و یادبودها و سایر صنایع فرهنگی مرتبط با این رویداد پرطرفدار شده است که بسیاری از مردم و حجم بزرگی از فرهنگ و افکار عمومی جامعه را در ماه های آینده معطوف به خود خواهد کرد.
وی ادامه داد: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه طراحان و چرخه های شرکت های خلاق، مروجان فرهنگی، هنرمندان و افرادی که در زیست بوم صنایع فرهنگی ایران نقش موثری دارند، دعوت می کند تا با نقش آفرینی جدی و شرکت در این فراخوان و البته تولید آثار بعد از نهایی شدن داوری ها بتوانند در تعمیق هویت ملی و توسعه نشاط اجتماعی بر بستر جام جهانی نقش آفرینی شایسته و بایسته داشته باشند.
امامی گفت: بر همین اساس فراخوان لباس هواداری و سایر ملزومات پوشاک آقایان و بانوان چه در همراهی با تیم ملی در دوحه و چه در داخل کشور در ایام برگزاری به ویژه ۳۰ آبان تا هشتم آذر توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس به میزبانی دبیرخانه این رویداد و فراخوان یعنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام شده و سایر طراحان لباس بانوان و آقایان و لباس های ورزشی می توانند در این فراخوان شرکت کرده، از جوایز خوبی بهره مند شوند و برترین طرح ها پس از خرید طرح، توسط تولیدکنندگان بزرگ در کشور تکثیر و به تولید میلیونی برسد.
جام‌جهانی ۲۰۲۲ از ۳۰ آبان تا ۲۷ آذرماه به میزبانی قطر و با حضور ۳۲ تیم در هشت گروه برگزار خواهد شد و ایران یکی از تیم‌های حاضر در این رویداد است. تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۲۰۲۲ در گروه دوم رقیب تیم های آمریکا، انگلیس و ولز است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *