12:03

کاوه مظاهری کارگردان سینما می‌گوید که در حال بازنویسی فیلمنامه‌ای نزدیک به فضای نوآر با نام «خداحافظ گلابی‌ها» است.
کاوه مظاهری کارگردان سینما در گفت‌وگو با مهر با اشاره به پروژه جدید بلند سینمایی خود گفت: در حال حاضر مشغول بازنویسی فیلمنامه «خداحافظ گلابی‌ها» هستم که این بازنویسی به نسبت طولانی شده و هنوز نمی‌دانم چه زمانی این مرحله به پایان می‌رسد تا برای دریافت پروانه ساخت اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه احتمال تغییر نام این فیلمنامه بسیار زیاد است، توضیح داد: این فیلمنامه داستان ۴ جوان را روایت می‌کند و فضای آن نزدیک به فیلم‌های نوآر است، البته باید دید تا پایان بازنویسی فیلمنامه تا چه اندازه تغییر می‌کند.
این کارگردان جوان بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما برای «خداحافظ گلابی‌ها» این است که اکران سراسری و گسترده‌ای داشته باشیم و به فروش گیشه بسیار فکر می‌کنیم به همین دلیل بازیگران و دیگر عوامل پروژه از اهمیت بسیاری برای ما برخوردار است. البته با توجه به اینکه بازنویسی فیلمنامه و آغاز تولید زمان بر است نمی‌توان درباره بازیگران مورد نظر تصمیم گرفت چرا که ممکن است موقع آغاز فیلم بازیگران و یا عوامل مورد نظر در پروژه‌های دیگر مشغول به کار باشند.
کارگردان فیلم «بوتاکس» ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که برای تولید این فیلم با آن مواجه هستیم زمان و مکان مورد نظر برای فیلمبرداری است، در واقع بخشی از این پروژه در کویر جلوی دوربین می‌رود و بخشی دیگر در هرمز کار می‌شود به همین دلیل و با توجه به جغرافیای مناطق مورد نظر، فیلمبرداری باید پاییز یا زمستان آغاز شود و البته در خوش‌بینانه‌ترین حال این پروژه اواسط زمستان جلوی دوربین می‌رود.
وی در پاسخ به این پرسش که فعالیت خود در حوزه فیلم کوتاه را همچنان ادامه می‌دهد یا خیر، بیان کرد: در واقع مدتی است از تولید فیلم کوتاه فاصله گرفته‌ام، اما در این حوزه فعالیت‌های دیگری از جمله داوری فیلم‌های کوتاه را داشته‌ام. با توجه به اینکه مشغول کار روی پروژه بلند سینمایی هستم، تا زمانی که آن را به سرانجام نرسانم کار دیگری را آغاز نمی‌کنم.
این کارگردان با اشاره به شرایط و ضوابط دریافت پروانه کارگردانی ادامه داد: فکر می‌کنم طراحی و شرایطی که برای این فرم در نظر گرفته شده نیاز به اصلاحاتی دارد که باید مورد توجه قرار گرفته و تصحیح شود. البته با این سیستم ایجاد شده هیچ مشکلی ندارم، در واقع ترجیح می‌دهم چنین فضایی باشد تا اینکه شرایطی فراهم شود تا اینفلوئنسرهای اینستاگرامی به راحتی وارد سینما شوند، هرچند سینما نباید برای کسی بسته باشد و علاقه مندان باید وارد آن شوند، اما آن سیستم گل و گشادی که هرکی هرکی بود چندان جالب نبود.
مظاهری در پایان تاکید کرد: این در حالی است که بسیاری از تحصیل کرده‌های سینما و یا کسانی که سال‌ها در سینما فعالیت کرده‌اند بنا به دلایل مختلفی نمی‌توانستند به عنوان فیلمساز وارد سینما شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *