15:15

بانی‌فیلم: با افزایش شمار مرگ‌ومیر ناشی از ابتلای افراد به نوع جدید و گونه‌های حهش‌یافته ویروس کرونا، نگرانی‌ها از یک فاجعه بهداشتی در جامعه‌های انسانی هم بیشتر شده است.
مجله نیوزویک با توجه به این نگرانی‌های فزاینده، روی جلد جدیدترین شماره خود را به عکسی از این ویروس خطرناک اختصاص داده است.
نیوزویک در گزارشی با تیتر «شکلی از روز قیامت» در باره گونه‌های جدید این ویروس چینی نوشته:
«دانشمندان پزشکی همچنان ویروس کرونا را دست کم می‌گیرند. آنها در ابتدای شیوع همه‌گیری این ویروس می‌گفتند که گونه‌های جهش یافته ویروس چندان مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما نوع «آلفا» این ویروس با ایجاد درصد عفونت بیشتر، باعث افزایش موارد مرگ و میر در پاییز سال گذشته شد.
پس از کشتار این گونه، نوبت به گونه جهش‌یافته «بتا» رسید که جوانان را بیمارتر کرد و سپس گونه «گاما» که باعث شد حتی کسانی که قبلاً از بیماری کووید۱۸ نجات یافته بودند، دوباره به آن مبتلا شوند.
با این حال تا ماه مارچ و با کاهش موج ابتلا در فصل زمستان در ایالات متحده، برخی از دانشمندان اپیدمیولوژی با احتیاط نسبت به بهبود شرایط ابراز خوش‌بینی می‌کردند. آنها گمان می‌کردند که با انجام واکسیناسیون، جلوی انتشار سریع وبروس را گرفته و به زودی انواع آن را مهار خواهند کرد و باعث از بین رفتن همه‌گیری می‌شوند.
اما حالا و با ظهور نوع «دلتا» تمام این خوش‌بینی‌ها از بین رفته است. گونه جهش‌یافته «دلتا» نشان داده که این ویروس های جدید کرونا تا چه اندازه می‌توانند ویرانگر باشند.
قدرت سرایت گونه «دلتا» آنقدر بالاست که تمام پیش‌بینی‌های قبلی در مورد مصونیت گله‌ای افراد در آمریکا را از بین برده.
اکنون ، دانشمندان نگران جهش‌های بعدی این ویروس هستند که ممکن است حتی بدتر از قبلی‌ها باشد مانند گونه «دلتا روی استروئیدها».

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *