10:04

بانی‌فیلم: با حکم گرفتن یاسر احمدوند به عنوان معاون فرهنگی وزیر ارشاد، تکلیف دو گزینه معاونت هنری و رییس سازمان سینمایی هم از حد گمانه‌رنی عبور کرد و تقریبا گزینه‌ها برای این دو زیرمجموعه‌ مشخص شده‌اند؛ دو زیرمجموعه‌ای که نسبت به سایر معاونت‌های ارشاد، اهمیت بیشتری برای هنرمندان دارند.
شنیده‌ها حاکی‌ست که گزینه اصلی برای احراز پست معاونت هنری، محمدحسین نیرومند است.

نیرومند که در دولت اول احمدی‌نژاد و هنگام صدارت محمدحسین صفارهرندی در وزارت ارشاد، مشاور او بود و مدتی را هم در پست‌های مختلف فرهنگی از جمله ریاست سازمان توسعه سینمایی سوره حضور داشت، اینک جدی‌ترین فرد برای نشستن روی صندلی معاونت هنری وزارت ارشاد است.
از سوی دیگر و براساس شنیده‌های موثق، هنوز تکلیف فرد جایگزین حسین انتظامی در سازمان سینمایی به قطعیت نرسیده است.


برخی از محمد خزایی به عنوان حتمی‌ترین کسی که قرار است روی صندلی سازمان سینمایی بنشیند نام می‌برند، در حالی که با توجه به نشانه‌هایی که در هفته گذشته دیده شد، شاید تهیه‌کننده «قلاده‌های طلا» گزینه اصلی این پست نباشد.
محمود رضوی مشاور هنری محمدباقر قالیباف رییس مجلس، هفته گذشته بانی نشستی شد تا در روز ملی سینما، برخی از اعضای خانه سینما و تعدادی از فیلمسازان با رییس مجلس دیدار کنند.
موضوع بحث این دیدار، برخلاف نشست‌های مشابه که عمدتا حول محور سیاست دور می‌زند، تنها به طرح مسایل و مشکلات اهالی سینما اختصاص داشت. این دیدار و پرداختن به مسایلی صنفی اهالی سینما، می‌تواند به یکی از نشانه‌های جدی برای احراز پست ریاست سازمان سینمایی توسط محمود رضوی تعبیر شود.

اما نشانه‌ دیگری که احتمال حضور تهیه‌کننده «در باره الی» و «ماجرای نیم‌روز» را در ساختمان بهارستان پررنگ کرد، توییتی‌ست که رضوی روز چهارشنبه منتشر کرد و در آن به شکل مستقیم به نارضایتی‌ از دور شدنش از تولید فیلم اشاره‌ کرد.رضوی در صفحه توییترش نوشته بود:
«شبکه ifilm پشت صحنه ماجرای نیمروز را پخش می‌کرد، بچه ها با اشتیاق تماشا می‌کردند، چند دقیقه‌ای خیره به تلویزیون در فکر بودم، فشار و ضربان قلبم باهم بالا رفت، یهو گفتم شبکه را عوض کنید، دارم اذیت میشم! حس عجیبی بود! دلتنگی همراه با عصبانیت! خدا بانیان خداحافظی‌ام از سینما را نبخشد!»
حالا به نظر می‌رسد در یکی-دو روز آینده تکلیف واجدین شرایط برای احراز پست‌های معاونت‌های وزارت ارشاد مشخص شود و زمام امور اداره مهم‌ترین نهاد فرهنگی به دست محمدمهدی اسماعیلی و همکارانش قرار گیرد.
این در حالی‌ست که مشکلات عدیده و لاینحل سینما، نمایش خانگی و برخی مسایل مربوط به تئاتر و‌ موسیقی از مدیران دولت روحانی، میراث مدیران جدید باشد، میراثی که مسلماً حل و فصل‌شان توان و قدرت احرایی بالایی را می‌طلبد و همین امر دلیلی محکمی‌ست که شخص جایگزین حسین انتظامی باید دارای توانایی مدیریتی بالایی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *