23:42

یک مرد آمریکایی به جرم فروش آثار هنری تقلبی به ۱۵ فرد و نگارخانه، به سه سال حبس محکوم شد.
به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، یک مرد اهل کالیفرنیا که از فروش آثار هنری تقلبی یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به جیب زده است، به سه سال حبس در زندان فدرال محکوم شد.
به نقل از دفتر دادستانی آمریکا در بخش کالیفرنیای جنوبی، جیسون هرینگتون (Jason Harrington) ۳۸ ساله از شهر اسکاندیدو به جرم فروش آثار هنری تقلبی متهم شناخته شده و این حکم را دریافت کرده است.
هرینگتون نقاشی‌های تقلبی را که مدعی بود کار ریچارد همبلتون (Richard Hambleton)، هنرمند مفهومی و خیابانی برجسته و همکار ژان میشل باسکیت و کیت هرینگ، هستند، به فروش رسانده بود. همبلتون یک هنرمند کانادایی ساکن شهر نیویورک بود که در سال ۲۰۱۷ درگذشت. برخی از آثار این هنرمند به قیمت صدها هزار دلار به فروش رسیده‌اند.
هرینگتون اعتراف کرده است که بین سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ به دستکم ۱۵ فرد و نگارخانه آثار هنری تقلبی فروخته است. براساس بیانیه دفتر دادستانی، هرینگتون برای اصل نشان دادن آثار جعلی به خریداران درباره اصالت اثر دروغ می‌گفت و اصالت نامه‌های تقلبی از صاحبان فرضی به آنها می‌داد.
رندی گراسمن دادستان پرونده درباره این کلاهبرداری بزرگ هنری گفت: سه سال حبس، مجازات مناسب برای متهمی است که به سرمایه‌داران خسارت زده، صداقت بازار هنر را خدشه دار کرده و به سابقه تاریخی-فرهنگی لطمه زده است.
متهم پرونده با بازگرداندن ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری که از این راه درآمد داشته، موافقت کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *